April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اصلانی از بی ارزش شدن افزایش دستمزد درنتیجه رشد قیمت‌ها انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۷۹۹۰
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
0
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با انتقاد از گرانی و بحران‌های اقتصادی گفت: اگرچه دولت متولی تنظیم بازار است، اما در شرایط کنونی این بازار رها شده و دولت هیچ نقشی در تنظیم قیمت‌ها ندارد.
بار تصمیمات غلط دولت بر دوش کارگران
چنگیز اصلانی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اولین روز‌های سال گفت: بسیار جای تاسف دارد که تصمیمات احساسی و غیر کارشناسی در دولت گرفته میشود، در حالی که تبعات آن را دهک‌های پایین جامعه می‌پردازند.
وی با اعلام اینکه برای اولین بار پس از گذشت سال ها، چانه زنی نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به افزایش مناسب دستمزد منجر شد گفت: هنوز کارگران اولین حقوق را دریافت نکرده بودند که دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آنچنان بحرانی در بازار ایجاد کرد که مصوبه شورای عالی کار رنگ باخت و بی ارزش شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اعلام اینکه امروزه کارگران به هیچ عنوان تحمل هزینه‌های ناشی از رشد قیمت‌ها را ندارند گفت: آقایان دائم شعار حمایت از کارگر را سر میدهند در حالیکه این قشر زحمتکش در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کند و توان تحمل مشکلات بیش ار این را ندارد.
وی به نقش برجسته کارگران در حفظ شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کارگران در تمامی بخش‌ها حضور موثری دارند و چنانچه یک روز نباشند، تولید و اقتصاد با مشکل رو به رو می‌شود.
اصلانی با تاکید بر اینکه چنانچه هر کدام از مشاغل به صورت صنفی و گروهی دست به اعتصاب و اعتراض بزنند، هیچ اتفاقی در در اقتصاد کشور نمی‌افتد گفت: اگر کارگران یک روز اعتصاب کنند و در محیط کارگاه حاضر نشوند، اقتصاد کشور با بحران روبرو می‌شود و همه چیز قفل می‌شود.
وی با اعلام اینکه تمامی دستاورد‌های کشور در سایه تلاش‌های کارگران زحمتکش بوده است گفت: اگر کارگران یک روز دست به اعتصاب بزنند، آنگاه همگان به ویژه مسوولان که دایم چوب لای چرخ زندگی کارگران میگذارند، متوجه نقش‌آفرینی کارگران می‌شوند.
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اعلام اینکه کارگران همواره سپر بلای تمامی بحران‌ها بوده اند گفت: با شیوع کرونا، کارگران اخراج شدند، چون کارفرمایان نمی‌خواستند حقوق کارگران را بدهند، زیرا با مشکل روبرو می‌شدند، از سوی دیگر کارگران بسیاری در سخت‌ترین شرایط کرونا می‌بایست در سر کار حاضر شوند که منجر به ابتلای به کرونا و مرگ بسیاری از کارگران شد، این در حالی بود که بسیاری از مشاغل دورکاری کردند تا از بیماری در امان بمانند.
وی با ابراز تاسف از اینکه توجه لازم به کارگران صورت نمی‌گیرد گفت: به چه دلیل باید امروز در شرایط سخت اقتصادی شاهد بی توجهی دولت به سفره‌های کوچک و ناچیز کارگران باشیم؟
اصلانی از دولتمردان خواست با ابزار‌های مناسب همچون بن کارگری، به حمایت از کارگران در این آشفته بازار اقتصادی بپردازد و گفت: همانطور که بسیاری از دولتمردان و نمایندگان مجلس بر فریز کردن دستمزد تاکید کردند و می‌کنند و معتقد هستند که نباید حقوق افزایش پیدا کند، امروز که در نتیجه سوء مدیریت دولت، قیمت‌ها رشد سرسام آوری داشته، باید پاسخگوی عملکرد اشتباه خود در فقیرتر نگهداشتن کارگران و دهک‌های پایین جامعه باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: