نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۸۰۰۲
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
0
نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران از وضعیت اسفبار درمان انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که قانون الزام درمان وجود دارد، معلوم نیست چگونه بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی به خود این اجازه را می‌دهند که از بیمار سوال کنند بیمه تکمیلی دارد یا ندارد؟
ناتوانی کارگران و بازنشستگان در تامین هزینه‌های درمان
پرویز احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی متولی دارو و درمان کارگران و بازنشستگان است، به خبرنگار ایلنا گفت: حق بیمه‌ای که از کارگران دریافت می‌شود، در قالب‌های گوناگون تقسیم‌بندی شده که ۹ بیست و هفتم آن می‌بایست برای درمان هزینه شود، اما وضعیت نامناسب درمان نشان می‌دهد که معلوم نیست این بخش از حق بیمه دریافتی کارگران کجا و چگونه هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر سهم درمان به موقع برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی هزینه می‌شد، امروز ناچار نبودیم تن به بیمه تکمیلی بدهیم، گفت: در نتیجه سوءمدیریت‌های گذشته، درمان کشور متناسب با شرایط روز بهبود پیدا نکرده و بیمارستان‌های فرسوده و درمانگاه‌های قدیمی نشان می‌دهد که برای درمان متناسب با شرایط روز حرکت نکرده‌ایم.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی برای دولت همچون قلکی شده است، گفت: تفاوت قلک تامین اجتماعی با قلک‌های معمولی این است که در قلک‌های معمول پس‌انداز کننده حق برداشت دارد، اما در سازمان تامین اجتماعی کارگران حق بیمه می‌پردازند تا دولت‌ها هر کجا که کمبودی داشت، دست در جیب سازمان کند و کمبودهایش را با حق بیمه‌های کارگران پر کند.

وی با اشاره به بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: این تنها یک بخش از سوءاستفاده‌های دولت‌ها از ظرفیت تامین اجتماعی است و چنانچه بخواهیم لیست کنیم، دولت‌ها بسیار بیشتر از این‌ها به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بوده‌اند.

احمدی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون جمعیت ایران را تحت پوشش دارد، گفت: تاسف‌آور این است که سازمانی با این عظمت، در شورای عالی بیمه تنها حق یک رای دارد، اما باید به ۵۰ درصد جمعیت کشور خدمات بدهد.

وی با انتقاد از تصمیماتی که شورای عالی بیمه برای سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان می‌گیرد، گفت: شورای عالی بیمه تصویب می‌کند که ۷۹ قلم دارو از پوشش بیمه خارج شود و سازمان تامین اجتماعی را مکلف به اجرای آن می‌کند، در حالیکه سازمان مکلف است هزینه‌های دارو و درمان بازنشستگان را بپردازد و نیازهایشان را تامین کند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از اینکه شورای عالی بیمه برای بالا بردن هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرد، گفت: متاسفانه رسالت بخش درمان تامین اجتماعی که ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان بود، تغییر پیدا کرده و سازمان تامین اجتماعی نیز درمان را با نگاه اقتصادی اجرا می‌کند.

وی با انتقاد از بیمه تکمیلی گفت: سازمان تامین اجتماعی باید قانون الزام را اجرا کند، بدین معنا که هر بیمه شده تامین اجتماعی با مراجعه به مراکز درمانی می‌بایست صد درصد و به سرعت مورد درمان قرار گیرد، اما امروزه برای درمان بیمه شدگان پول حرف اول را می‌زند.

احمدی؛ بیمه تکمیلی را غیرقابل توجیه توصیف کرد و گفت: در شرایطی که قانون الزام درمان وجود دارد، معلوم نیست چگونه بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی به خود این اجازه را می‌دهند که از بیمار سوال کنند بیمه تکمیلی دارد یا ندارد؟

وی با اعلام اینکه اگر کارگر یا بازنشسته بیمه تکمیلی نداشته باشد، می‌بایست در نوبت درمان قرار گیرد، گفت: بیمارستانی که تخت خالی ندارد یا برای انجام اعمال جراحی اتاق عمل فرصت نمی‌دهد، چنانچه بیمه شده بیمه تکمیلی داشته باشد یا فردی بتواند هزینه‌ها را به صورت آزاد بپردازد، هم در بیمارستان تخت خالی وجود دارد، هم پزشک کارآمد و توانمندی بیمار را ویزیت و درمان می‌کند و هم اتاق عمل برای او فرصت جراحی می‌دهد.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تاکید بر اینکه درمان برای بازنشستگان هنگامی که پول نداشته باشند، هیچ معنا و مفهومی ندارد، با انتقاد از نوبت‌های چندین ماهه برای درمان گفت: گاه بازنشسته‌ای که با بیماری قلبی، گرفتگی عروق یا بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه می‌کند، باید چندین ماه بعد برای درمان بیاید، این در حالی است که برخی از بیمه‌شدگان به دلیل تأخیر مراکز درمانی، فرصت درمان را از دست می‌دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: