April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۰۳۰
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
0
بازار طلا و سکه در چند هفته اخیر به تاثیر از روند صعودی دلار در بازار آزاد و همچنین اونس جهانی و سایر اخبار سیاسی نوسانات افزایشی را تجربه می‌کند.
قیمت طلا و سکه تا کجا بالا می‌رود؟
نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار گفت: در اواسط هفته جاری، نوسانات شدیدی را در بازار جهانی نداشتیم. این در حالی است که از اولین روز معاملاتی هفته به‌دنبال افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش تقاضا در بازار داخلی برای خرید سکه و مصنوعات طلا، برخلاف روند کاهشی هفته گذشته، روند افزایشی قیمت‌ها را شاهد بودیم؛ به‌طوریکه قیمت انواع سکه ٣۵٠ هزار تومان افزایش یافت. علت این جهش قیمت نیز جو روانی حاکم در بازار درباره ادامه دار شدن افزایش قیمت طلا بود.

این کارشناس پیرامون وضعیت بازار پس از تعطیلات بیان کرد: به عقیده من قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به اوج خود رسیده و احتمال اینکه مجددا روند افزایشی داشته باشیم کم است. از سوی دیگر نیز اگر قیمت دلار توسط بانک مرکزی کنترل شود این روند افزایشی متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه طی هفته آتی بین ١ تا ٣ درصد روند کاهشی خواهیم داشت از افزایش تقاضا نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌شود مردم برای خرید، انواع مصنوعات طلا و برای سرمایه گذاری، طلای کم اجرت و انواع سکه را تهیه کنند. هرچند حباب سکه افزایش یافته، اما نسبت به اجرت مصنوعات مبلغ چشمگیری نیست. طلای آب شده با در نظر داشتن تخصصی بودن آن به مردم توصیه نمی‌شود. بعضا دیده شده افرادی با خرید طلای آب شده درباره عیار آن دچار مشکل شدند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر در پایان درباره خرید مصنوعات طلا و سکه خاطر نشان کرد: مردم حتما مصنوعات طلا و انواع سکه را از محل‌های دارای جواز و از واحد‌های صنفی به‌همراه وکیوم و هولوگرام اتحادیه تهیه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: