April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۰۵۱
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
0

بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی

اگر به رشته پولساز و چالش‌برانگیز دندانپزشکی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با تحصیل در خارج از کشور، در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشید، باید به سراغ بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی بروید.

به طور معمول، چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا، قبولی و پذیرش دانشگاهی در رشته محبوبی نظیر دندان‌پزشکی بسیار سخت بوده و نیاز به نمرات درخشان و پرداخت هزینه‌های بالایی دارد.

بر همین اساس، وقتی حرف از بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی می‌شود، منظور فهرستی از برترین دانشگاه‌های دندان‌پزشکی در دنیا است که در کشورهای مختلف مستقر بوده و آن کشور را به مقصدی ایده‌آل برای دانشجوی بومی و بین‌المللی بدل می‌کند.

طبق جدیدترین آمار وب سایت رنکینگ دانشگاهی QS، 20 دانشگاه برتر حوزه دندانپزشکی در سال جدید میلادی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دانشگاه کارولینسکا – سوئد
  • دانشگاه هنگ کنگ
  • دانشگاه گوتنبرگ سوئد
  • دانشگاه ان آربر، میشیگان آمریکا
  • موسسه آموزش عالی KU Leuven بلژیک
  • دانشکده دندانپزشکی توکیو مدیکال
  • کینگز کالج لندن انگلیس
  • دانشگاه اوتاگو نیوزیلند
  • دانشگاه هاروارد آمریکا
  • دانشگاه نورث کارولینا آمریکا
  • موسسه آموزشی کوپنهاگن دانمارک
  • دانشگاه سائوپائولو برزیل
  • موسسه آموزش عالی UCL انگلیس
  • دانشگاه ملبورن استرالیا
  • دانشگاه UCLA کالیفرنیا
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشکده پکینگ چین
  • دانشگاه ایالتی کامپیناس برزیل
  • موسسه آموزش عالی زوریخ سوئیس
  • دانشگاه برن سوئیس

 

بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی

همان طور که می‌بینید، با در نظر گرفتن فهرست جدید برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی در دنیا، بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی شامل آمریکا، انگلیس، سوئد، سوئیس و برخی دیگر از کشورها می‌شوند.

ولی باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که هر چقدر رنکینگ جهانی و شهرت یک دانشگاه در دنیا بالاتر باشد، میزان سخت‌گیری و شرایط پذیرش آن موسسه آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی و رشته تخصصی و حساسی مثل دندان‌پزشکی بالاتر بوده و در اغلب موارد، درصد موفقیت شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

همچنین لازم به ذکر است که هر چقدر شهرت، اعتبار و رنکینگ دانشگاه و یا دانشکده دندان‌پزشکی خارجی بالاتر و بیشتر باشد، احتمال گران بودن میزان شهریه دانشگاهی آن نیز بسیار زیاد خواهد بود.

اکنون که با دانشگاه‌ها و مقاصد برتر تحصیل دندانپزشکی از نگاه وب سایت QS در سال جدید میلادی آشنا شدید، بد نیست تا از نگاه یک دانشجوی ایرانی متقاضی تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور، بهترین مقاصد دنیا را به شما معرفی کنیم:

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که با در نظر گرفتن بهترین دانشگاه دندان‌پزشکی در سوئد، چرا اول به سراغ کشور اروپایی آلمان رفتیم. در جواب باید به شما بگوییم که از نظر بسیاری از دانشجویان ایرانی، بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی جایی است که در عین داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و مدارک دانشگاهی معتبر، از هزینه تحصیلی و زندگی مناسبی در قیاس با سایر مقاصد دنیا برخوردار باشد.

چیزی که در مورد تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان کاملاً صدق کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا با پرداخت شهریه‌ای کم و منطقی، از بهترین کیفیت آموزشی و تجهیزات دانشگاهی دولتی آلمان برخوردار شوید. موضوعی که در کشور سوئد هزینه چندبرابری برای شما داشته و از لحاظ اعتبار و کیفیت آموزشی، در حالت یکسانی قرار دارد!

البته باید به این نکته توجه کنید که به دلیل هزینه تحصیل پایین در آلمان و پرمخاطب بودن رشته دندانپزشکی در این کشور، رقابت زیادی برای اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی آلمان وجود داشته و ممکن است شما را با سختی‌ها و چالش‌های زیادی از جمله الزام به دریافت مدرک زبان آلمانی روبرو کند.

بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

این کشور پیشرفته اروپایی نیز همانند آلمان در شرایط نسبتاً مشابهی بوده و به دانشجویان بومی و بین‌المللی امکان تحصیل کم هزینه تمامی رشته‌های دانشگاهی از جمله دندانپزشکی را در این کشور می‌دهد.

اگر مایل به تحصیل کم هزینه رشته دندانپزشکی در کشور فرانسه باشید، در اغلب موارد ملزم به اخذ پذیرش از یک دانشگاه و موسسه آموزشی دولتی در این کشور خواهید بود. بر همین اساس، ممکن است چیزی در حدود نیمی از رشته‌‎های تحصیلی دانشگاهی به زبان بومی به دانشجویان ارائه شود که در این حالت، دانشجو ملزم به یادگیری دروس به زبان فرانسوی خواهد بود.البته بد نیست بدانید که با تحصیل در کشورهای حوزه شنگن، امکان سفر بدون ویزا به سایر 26 کشور این حوزه را خواهید داشت!

چنانچه رشته دندانپزشکی تنها به زبان فرانسوی در دانشگاه‌های دولتی ارائه گردد، شما این امکان را دارید تا برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خصوصی و انگلیسی زبان فرانسه اقدام کنید، اما دیگر هزینه تحصیل شما کم نبوده و باید خود را برای شهریه‌های چندبرابری و بیشتر آماده نمایید.

به طور کلی، کشورهایی مثل سوئد، سوئیس، آلمان، فرانسه و دانمارک جزو بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور محسوب می‌شوند، اما شهریه تحصیل و هزینه زندگی در برخی از آنها نظیر سوئیس و سوئد بسیار بالاتر و بیشتر از کشورهایی مثل آلمان و فرانسه و دانمارک است که با توان مالی تعداد زیادی از دانشجویان مطابقت نداشته و مناسب آنها نخواهد بود.

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

اگر به فهرست برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی دقت کنید، متوجه این موضوع می‌شوید که از میان 20 موسسه برتر آموزشی این حوزه در دنیا، 4 دانشگاه در کشور پهناور آمریکا قرار دارد. این بدین معنی است که ایالات متحده آمریکا جزو کشورهای پیشرو در زمینه تحصیل دندانپزشکی بوده و یکی از مقاصد ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود.

مشکل اصلی انتخاب تحصیل دندانپزشکی در آمریکا این است که هزینه تحصیل و زندگی در آن بالا بوده و به اصطلاح با جیب اغلب دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور مطابقت ندارد.

اما در عین حال، از سیستم آموزشی فوق‌العاده با کیفیت، مدارک دانشگاهی معتبر، تجهیزات آموزشی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی مدرن و پیشرفته و بازار کار بسیار مناسبی برخوردار بوده و بهشتی برای دانشجویان دندانپزشکی محسوب می‌شود.

برهمین اساس، اگر تمایل زیادی به تحصیل در آمریکا دارید، اول از همه باید دارای رزومه تحصیلی قوی و قابل قبولی برای پذیرش باشید، از تمکن مالی بالایی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور برخوردار باشید و یا اینکه با ارائه سوابق تحصیل و کاری مرتبط و درخشان، قادر به اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه‌های برتر آمریکا شوید.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

چنانچه در جستجوی بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی هستید، کانادا گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

البته باید این نکته را یادآوری کنیم که تحصیل رشته دندان‌پزشکی در کشور کانادا گزینه‌ای گرانقیمت بوده و به طور تقریبی در حدود 32 هزار دلار در سال هزینه خواهد داشت.

با اینکه این کشور از دانشگاه‌ها و تجهیزات آموزشی بسیار با کیفیتی برخوردار است، اما سختی پروسه پذیرش و بالا بودن شهریه‌های دانشگاهی، همچون مانعی بر سر راه دانشجویان بین‌المللی بوده و آنها را از انتخاب این مقصد تحصیلی مایوس می‌کند.

از این رو، اگر از نمرات بالایی برای درخواست بورسیه و کمک هزینه دانشگاهی در کانادا برخوردار نیستید، بهتر است به سراغ مقاصد تحصیلی با کیفیت و کم هزینه‌ای مثل آلمان، فرانسه و یا ترکیه بروید و در این مسیر پرپیچ و خم، از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی لتسگو یونی برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی در خارج استفاده کنید.

در یک جمع‌بندی کلی، کشورهای متعدد و رده بالایی برای تحصیل دندانپزشکی وجود دارند، اما باید به طور حساب شده، تمامی فاکتورهای آنها از جمله هزینه تحصیل، هزینه زندگی، امکان انجام کار دانشجویی، کیفیت سیستم آموزشی، اعتبار مدارک دانشگاهی، بازار کار، امکان دریافت بورسیه دانشجویی، امکان دریافت اقامت پس از فارغ‌التحصیلی، میزان سختی پروسه پذیرش و موارد این چنینی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت برای این امر مهم اقدام کنید.

منبع: letsgouni.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: