April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۱۱۵
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
در ادامه رویداد WWDC ۲۰۲۲ اپل از قابلیت جدیدی برای iOS ۱۶ با نام Live Activities رونمایی کرد که سیستم نوتیفیکشن آیفون را ارتقا می‌بخشد.
قابلیت Live Activities در آپدیت iOS ۱۶، تجربه جدیدی از نوتیفیکیشن‌ها را ارائه می‌کند
در طول مراسم WWDC ۲۰۲۲ شرکت اپل از تغییراتی که سیستم عامل iOS ۱۶ در بخش نوتیفیکشن‌ها ایجاد می‌کند رونمایی کرد. این مهم‌ترین به‌روزرسانی این بخش از زمان عرضه iOS ۱۲ در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. به‌روزرسانی چهار سال پیش، امکان گروه‌بندی خودکار اعلان‌های برنامه‌ها را فراهم می‌کرد، اما اکنون با iOS ۱۶، این سازمان‌دهی مرتب‌تر از قبل انجام خواهد شد.

صفحه قفل کاملا از نو طراحی شده که شامل ویجت‌هایی می‌شود که دقیقاً چینشی شبیه به ویجت‌های اپل واچ دارد و قابل تنظیم هستند. اکنون نوتیف‌ها در لاک اسکرین از پایین وارد می‌شوند و کاربر می‌تواند آن‌ها را در پایین قفل صفحه پنهان کند.

جدیدترین قابلیت Live Activities نام دارد که می‌تواند اعلان‌هایی را که حالتی شبیه ویجت دارند، پین کند؛ نتیجه مسابقات ورزشی زنده از برنامه Apple TV که روی قفل صفحه باقی می‌مانند.

قابلیت Live Activities با یک API جدید در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد تا طراحان بتوانند از آن نهایت بهره را ببرند و جزئیات جذاب و جدیدی را خلق کنند.

اعلان‌ها از فونت برجسته‌تری استفاده خواهند کرد و می‌توانند تصاویر را نیز برای درک بهتر مخاطب شامل شوند. اکنون می‌توانید بین سه گزینه برای نوتیف‌های خود در حالت لاک اسکرین انتخاب کنید؛ از جمله نمای جدید Stacked که اعلان‌ها را در پایین و خارج از مرکز نمایشگر نگه می‌دارد. همچنین نمای Count وجود دارد که اعلان‌ها را پنهان می‌کند و در نهایت حالت Expanded در نظر گرفته شده که از فضای عمودی صفحه به طور کامل استفاده می‌کند. می‌توان با فشار دادن نوتیف‌ها برای گسترش یا پنهان کردن آن‌ها تغییر ایجاد کرد و وارد یکی از حالت‌های نمایی مذکور شد.

سیستم نمایش نوتیفیکشن‌های آیفون از دیرباز، یکی از بدترین سیستم‌های مدیریتی محسوب می‌شد. اپل با تغییرات جدید در زمینه مدیریت جامع اعلان‌ها قصد دارد تا نهایتا به سیستم عامل اندروید برسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: