April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۱۲۱
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
0
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران تاکید کرد که کاهش عرضه به معنی کاهش تولید و امتناع از عرضه است که در سرفصل‌های تخلف می‌کند، بنابراین عرضه تولید‌کنندگان شوینده باید به میزان مناسب و نرخ محصولات آن‌ها نیز همچنان نرخ قبلی باشد.
شوینده به بازار نیاید تخلف است
امیر انصافی از همکاری سه جانبه وزارت صمت، نفت و بورس کالا برای کنترل نرخ محصولات شوینده خبر داد و گفت: مقرر شده نرخ مواد اولیه از طریق عرضه در بورس کاهش پیدا کند و تحت تاثیر نرخ ارز و قیمت‌های جهانی، نوسان شدید نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون هم مواد اولیه محصولات شوینده در بورس کالا عرضه می‌شده، تصریح کرد: البته تاکنون این مواد با قیمت‌های جهانی عرضه شده، اما قرار است ساز و کار‌ها به نوعی تغییر کند که تاثیر قیمت‌های جهانی کمتر شود. البته مسئولان بورس کالا و وزارت نفت بهتر می‌توانند این موضوع را توضیح دهند.

قیمت محصولات شوینده تا چه زمانی ثابت می‌ماند؟
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران در پاسخ به اینکه نرخ محصولات شوینده تا چه زمانی ثابت می‌ماند، تصریح کرد: احتمالاً در ماه‌های آینده نرخ محصولات شوینده در ستاد تنظیم بازار دوباره به بحث گذاشته شود. در این رابطه تولید کننده‌ها باید آنالیز نرخ داشته باشند تا با استفاده از آن درخواست افزایش نرخ بدهند. اما برخی شرکت‌ها اخیرا کاهش عرضه داشتند، چون منتظر نرخ جدید بودند و فکر می‌کردند در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، افزایش نرخ محصولات تصویب می‌شد که نشد.

وی با بیان اینکه زمزمه افزایش نرخ معمولاً منجر به کاهش عرضه تولیدکنندگان می‌شود که به گرانی، به ویژه در مرحله عرضه نهایی، دامن می‌زند، اظهار کرد: البته مقصر فقط عرضه‌کننده نهایی نیست، چرا که در شرایط کمبود، افزایش نرخ طبیعی است.

کاهش عرضه تخلف است
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران همچنین تاکید کرد که کاهش عرضه به معنی کاهش تولید و امتناع از عرضه است که در سرفصل‌های تخلف می‌گنجد؛ بنابراین عرضه تولیدکنندگان شوینده باید به میزان مناسب و نرخ محصولات آن‌ها نیز همچنان نرخ قبلی باشد.

وی افزود: خواهش ما از تولید‌کنندگان این است که عرضه خود را کاهش ندهند، حتی اگر فعلاً نرخ جدید مصوب نشده با مصرف‌کنندگان همکاری کنند و اجازه ندهند در بازار کمبود ایجاد شود. طی ماه‌های اخیر مشکل مشابهی در بازار روغن موتور ایجاد شده بود و تولید‌کنندگان با کاهش عرضه به دنبال دریافت مصوبه افزایش نرخ هستند. این اتفاق خوبی برای بازار نیست و ما خواستار نهایت همکاری با مصرف‌کننده و همچنین تداوم بازرسی‌ها هستیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: