کد خبر: ۳۷۸۱۶۴
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
0
در این روز ها آتش یک عامل اساسی در هر مکانی است و به آن نیاز می باشد. در کنار مهم بودن و اساسی بودن آتش، یک عامل تهدید کننده نیز می باشد. زیرا ممکن است آتش باعث آتش سوزی در یک مکان شود و جان انشان ها به خطر بیافتد. پس می توان گفت؛ یکی از وسایل بسیار اساسی و مهم برای هر مکان جعبه آتش نشانی است.

در این روز ها آتش یک عامل اساسی در هر مکانی است و به آن نیاز می باشد. در کنار مهم بودن و اساسی بودن آتش، یک عامل تهدید کننده نیز می باشد. زیرا ممکن است آتش باعث آتش سوزی در یک مکان شود و جان انشان ها به خطر بیافتد. پس می توان گفت؛ یکی از وسایل بسیار اساسی و مهم برای هر مکان جعبه آتش نشانی است.

امروزه طبق قانون نصب جعبه آتش نشانی در هر مکانی ضروری می باشد. در جعبه آتش نشانی  لوازم مربوط به مقابله با آتش وجود دارد. در این مطلب می خواهیم به قیمت جعبه آتش نشانی بپردازیم؛ که قیمت یک جعبه آتش نشانی به چه عواملی بستگی دارد.

قیمت جعبه آتش نشانی  مزینانی

عوامل موثر بر روی قیمت جعبه آتش نشانی

امروزه در کشور ما جعبه آتش نشانی در انواع مختلف تولید و ساخته می شود. قیمت جعبه آتش نشانی همانطور که گفته شد به پارامتر های مختلف بستگی دارد که عبارتند از:

  • جنس ورق استفاده شده در ساخت جعبه آتش نشانی
  • ضخامت ورق استفاده شده
  • رنگ جعبه
  • نوع لولا استفاده شده
  • نوع قفل جعبه آتش نشانی

 

جنس ورق جعبه  آتش نشانی

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار روی قیمت جعبه آتش نشانی جنس ورق استفاده شده می باشد. تولید کنندگان جعبه آتش نشانی معمولا از ورق فولاد و استیل در گرید های مختلف برای ساخت جعبه آتش نشانی استفاده می کنند. جعبه های آتش نشانی که از جنس استیل هستند معمولا بسیار زیبا تر و با کیفیت تر هستند . همچنین استیل زنگ نمی زند و برای محل هایی که دارای رطوبت بسیار زیاد است؛ استفاده می شود.

به خاطر دلایلی که گفته شد می توان نتیجه گرفت قیمت جعبه آتش نشانی که در ساخت آن از ورق استیل استفاده شده است نسبت به جنس ورق فولاد گرانتر است. بسیاری از افراد به خاطر قیمت کمتر فولاد از جعبه آتش نشانی فولادی استفاده می کنند.

 

ضخامت ورق جعبه آتش نشانی

طبق قانون سازمان آتش نشانی ضخامت ورق استفاده شده در ساخت جعبه آتش نشانی حداقل باید یک میلیمتر باشد و کمتر از آن ممنوع می باشد. ولی بسیاری از افراد در زمان سفارش می خواهند که ضخامت ورق استفاده شده بیشتر از یک میلیمتر باشد؛ که این مورد باعث افزایش قیمت جعبه آتش نشانی می شود. در نتیجه هرچقدر ضخامت بیشتر باشد؛ قیمت جعبه نیز گران تر است.

قیمت جعبه آتش نشانی  مزینانی

تاثیر رنگ جعبه بر روی قیمت جعبه آتش نشانی

رنگ یکی از عوامل بسیار مهم در ساخت جعبه آتش نشانی است که علاوه بر این که باعث زیبایی جعبه آتش نشانی می شود؛ از خوردگی و زنگ زدگی جعبه نیز جلوگیری می کند. امروزه برای رنگ کردن جعبه ها از دو روش رنگ پودری الکترواستاتیک و رنگ مایع استفاده می شود.

روش رنگ پودری الکترواستاتیک از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به روش رنگ مایع دارد و همچنین با استفاده از این روش می توان از رنگ های متنوع برای ساخت جعبه استفاده کرد. در نتیجه شرکت هایی که از این روش برای رنگ آمیزی جعبه استفاده می کنند؛ دارای جعبه گرانتری نیز می باشند.

 

نوع لولا استفاده شده در ساخت جعبه آتش نشانی

در ساخت جعبه آتش نشانی از لولا های مختلف استفاده می شود. لولا هایی که برای ساخت جعبه استفاده می شوند؛ عبارتند از:

  • لولای کتابی
  • لولای مخفی
  • لولای گازور

لولای کتابی بسیار با کیفیت تر و مستحکم تر از بقیه است و روی کیفیت جعبه تاثیر بسیار زیادی دارد. در نتیجه لولای انتخابی خریدار روی قیمت جعبه آتش نشانی تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

نوع قفل استفاده شده در ساخت جعبه

امروزه طبق اعلام سازمان آتش نشانی استفاده از قفل های کلید دار ممنوع است و نمی توان در ساخت جعبه های آتش نشانی استفاده کرد. به جای قفل های کلید دار می توان از قفل های آسان باز شو استفاده کرد. قفل هایی که در ساخت جعبه آتش نشانی می توان استفاده کرد عبارتند از:

  • قفل باکی
  • قفل سامسونتی
  • قفل زیمنسی
  • قفل مگنتی

در بین قفل های بالا قفل باکی دارای عملکرد و استحکام بهتری است و همچنین ماندگاری آن نیز بالاتر می باشد. هرکدام از قفل های بالا دارای قیمت متفاوتی هستند که روی قیمت کل جعبه آتش نشانی تاثیر دارند. یک نکته ای که باید بدانید این است که بهتر است قفل های ظریف که دارای قطعات حساس می باشند در ساخت جعبه آتش نشانی استفاده نکنید زیرا ممکن است در زمان استفاده از آنها به مشکل برخورید.

قیمت جعبه آتش نشانی  مزینانی

نتیجه گیری

عواملی که روی قیمت جعبه آتش نشانی تاثیر دارند در این مطلب بررسی شد. سعی کنید جعبه ای که می خواهید خریداری کنید از بهترین قطعات در ساخت آن استفاده شده باشد تا در زمان آتش سوزی به مشکل بر نخورید و بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید. البته ناگفته نماند که قیمت دلار نیز روی قیمت جعبه آتش نشانی تاثیر دارد. زیرا قیمت قطعاتی که در ساخت جعبه آتش نشانی استفاده می شود با توجه به نوسانات دلار، افزایش یا کاهش پیدا می کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: