April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
آب مشترکان بدمصرف تهرانی از ابتدای تیرماه قطع خواهد شد
کد خبر: ۳۷۸۱۷۲
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
0
مدیرعامل آبفای تهران گفت: امسال برای نخستین بار و براساس قانون با مشترکان بدمصرف یعنی کسانی که بیش از دو برابر الگو، آب مصرف می‌کنند برخورد خواهد شد.
هشدار برای افراد پرمصرف و بدمصرف
محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: به مشترکان پرمصرف و بدمصرف، از طریق قبض یا پیامک اخطار‌های متواتر داده شده است و از ابتدای تیرماه و بدون اخطار مجدد، آب شرب این دسته از مشترکان به مدت دو تا پنج ساعت در زمان اوج مصرف، قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: برای آن دسته از مشترکانی که بیش از الگو، آب مصرف کنند آب‌بها به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح شاهد تفاوت معنادار در تعرفه مشترکان بدمصرف خواهیم بود.

بختیاری در باره افزایش ۶۰ درصدی تعرفه آب مشترکان بدمصرف گفت: اگر تغییری در رفتار مشترکان بدمصرف دیده نشود، آب شرب آن‌ها به دفعات قطع خواهد شد، اما چنانچه شاهد تغییر رفتار و کاهش مصرف آنان باشیم فقط یک‌بار با محدودیت روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: الگوی مصرف برای هر خانوار تهرانی ۱۴ مترمکعب در ماه یا ۱۴۰ لیتر به‌ازای هر نفر در شبانه‌روز است که ۴۰ درصد مشترکان تهرانی مطابق الگو و ۲۰ درصد کمی بیش از الگو آب مصرف می‌کنند و ۲۰ درصد باقی‌مانده مشترکان پرمصرف و بدمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون به طور متوسط در هر ثانیه ۴۰ هزار لیتر آب در شهر تهران مصرف می‌شود و تنها با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان یعنی ۴ هزار لیتر در ثانیه، تهران از تنش آبی تابستان امسال عبور خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: