کد خبر: ۳۷۸۲۲۵
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
قیمت طلا پیرو پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین و اعلام نرخ بهره‌ی فدرال رزرو به بازگشت قبلی خود ادامه داد.
روند نزولی قیمت طلا
قیمت طلا در روز چهارشنبه شاهد معاملات دو طرفه‌ی خوبی بود که به لطف به روزرسانی‌های دریافتی در مورد مذاکرات صلح روسیه و اوکراین و تصمیم فدرال رزرو انجام شد. یویو در احساسات ریسک به نوسانات پیرامون فلز زرد در بحبوحه‌ی دیپلماسی در مورد روسیه و اوکراین کمک کرد. فایننشال تایمز (FT) به نقل از منابع گزارش داد، اوکراین و روسیه به پیشرفت قابل‌توجهی در جهت طرح صلح بالقوه ۱۵ ماده‌ای دست یافته‌اند. با این حال، ایندیپندنت به سرعت گزارش داد که اوکراین ادعا‌های روسیه را مبنی بر اینکه این کشور آماده پذیرش مدلی از بی‌طرفی قابل‌مقایسه با سوئد در مذاکرات صلح است رد کرد.

در همین حال، قیمت طلا روند نزولی خود را از سر گرفت و در واکنش اولیه به اعلام افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره‌ی فدرال رزرو توسط فدرال رزرو و نمودار نقطه‌ای که شش افزایش دیگر را در سال جاری نشان می‌دهد، به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای ۱۸۹۵ دلار رسید. در کنفرانس مطبوعاتی خود، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با اشاره به افزایش بیشتر نرخ بهره و برنامه‌هایی برای کاهش ترازنامه - که احساسات وال استریت را تقویت کرد - اعتماد به اقتصاد را به نمایش گذاشت. وضعیت بهبودیافته بازار بر دلار آمریکا تأثیر منفی گذاشت در حالی که بازدهی خزانه‌داری عقب‌نشینی اصلاحی خود را افزایش داد و به بازگشت طلا به سمت ۱۹۳۰ دلار کمک کرد.

قیمت طلا در روز پنج‌شنبه به بازگشت قبلی خود ادامه می‌دهد و از ضعف مداوم دلار آمریکا در کنار بازدهی سود می‌برد. معاملات ریسکی در سهام جهانی همچنان به جذابیت پناهگاه امن دلار لطمه می‌زند، اگرچه سرمایه‌گذاران در بحبوحه‌ی نگرانی‌های تازه درباره‌ی مذاکرات صلح روسیه و اوکراین محتاط هستند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بامداد پنجشنبه گفت: «مذاکرات بین روسیه و اوکراین چالش‌برانگیز است» و گفت: «مذاکرات بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد». علاوه بر این، وزیر امور خارجه فرانسه نیز نسبت به مذاکرات تردید‌هایی را مطرح کرد.

در همین حال، افزایش تنش‌ها بر سر رشد اقتصادی جهانی باعث می‌شود قیمت طلا حمایت شود، بانک‌های مرکزی برای مهار تورم خشمگین، انقباض تهاجمی را انتخاب می‌کنند. تصمیم بعدی مربوط به نرخ بهره بانک انگلستان (BOE) برای فرصت‌های تجاری جدید در قیمت طلا است، در حالی که داده‌های اقتصادی متوسط ​​​​ایالات متحده نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت. تحولات ژئوپلیتیکی مربوط به بحران اوکراین محرک اصلی بازار باقی خواهد ماند.

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، به نظر می‌رسد که جزر و مد به نفع گاو‌ها تغییر کرده است، زیرا شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) خط وسط را پس گرفته است و در حال حاضر روی ۵۲.۴۷ قرار دارد.

با این حال، مسیر بهبود نیاز به پذیرش بالاتر از میانگین متحرک روزانه شیب‌دار (DMA) ۲۱ در ۱۹۴۰ دلار دارد.

بازپس‌گیری دومی باعث صعود تازه به سمت بالاترین قیمت ۱۹۵۵ دلاری روز دوشنبه خواهد شد که بالاتر از آن، گاو‌ها بالاترین نرخ ۱۹۷۵ دلاری ۲۴ فوریه را هدف قرار خواهند داد.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها پایین‌ترین سطح روزانه ۱۹۲۳ دلار را بردارند، اصلاح از بالاترین سطح ۱۹ ماهه می‌تواند از سر گرفته شود و طبقات را برای آزمایش مجدد ۱۸۹۵ دلار باز کند. این سطح تلاقی سطح پایین روز قبل و حمایت خط روند رو به افزایش است.

کاهش‌های اضافی نیاز به آزمایش ۵۰-DMA صعودی در ۱۸۷۳ دلار دارد. پیش از آن، پایین‌ترین سطح ۱۸۷۸ دلاری ۲۴ فوریه، تعهدات صعودی را به چالش خواهد کشید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: