کد خبر: ۳۷۸۳۰۳
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک شازمان توسعه‌ای تعریف شده، اما اقدام مناسبی برای اساسنامه و ساختار این شرکت انجام نگردیده است.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی بلاتکلیف است!
طبق قانونی سیاست هاس کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین نامه کمسیون اصل ۱۳۸ در سال ۸۵ شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سازمان توسعه‌ای قلمداد گردیده است و شرکت‌های زیر مجموعه آن عمدتا به بخش غیر دولتی واگذاری گردیده اند به طوری که ماموریت و اهداف جدید به عنوان سازمان توسعه‌ای و خارج از اساسنامه فعلی برای این شرکت تعریف شده است.

اساسنامه جدید متناسب با موضوع فعالیت صنایع پتروشیمی تهیه و از طریق وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب ارسال شده که در کمیسیون حقوقی مجلس در حال بررسی است، اما اقدامات موثری در جهت عملیاتی شدن اهداف و ماموریت‌های تعیین شده از قبیل اصلاح ساختار سازمانی و تشکیلاتی متناسب از سوی مراجع ذیربط صورت نگرفته است.

همچنین پروژه‌های تعدادی از شرکت‌های مشمول تلفیق از پیشرفت فیزیکی متناسب با برنامه زمانبندی برخوردار نبوده علاوه بر آن عملیات اجرایی پروژه‌های شرکت پتروشیمی ممسنی، نوین، دهدشت، بروجن، کازرون و هرمز و طرح الفین خارک با بهای تمام شده ۶۴ میلیارد تومان متوقف می‌باشد.

منبع: نبض بازار
برچسب ها: پتروشیمی ، پترو ، انرژی ، نفت ، گاز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: