مصرف آب تهران از ۳.۵ میلیارد لیتر گذشت
کد خبر: ۳۷۸۳۴۹
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
0
مصرف آب در تهران در حالی رقم ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر را پشت سرگذاشت که میزان بارندگی‌های آن نسبت به پارسال کاهش یافته است و ضرورت توجه به صرفه‌جویی در این شرایط جدی است.
رعایت الگوی بهینه لازمه کاهش مصرف آب
میزان مصرف کنونی آب در تهران با توجه به در پیش بودن روز‌های گرم‌تر سال بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با ثبت بیش از ۱۸۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰) تاکنون، ذخایر سد‌های تامین کننده آب استان تهران به ۶۳۲ میلیون متر مکعب رسید.

محمد شهریاری افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و فصل گرمای پیش رو، رعایت الگوی بهینه مصرف در بخش‌های مختلف مصرف امری ضروری است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.

در همین رابطه شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره افزایش شدید مصرف آب در پایتخت هشدار داد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آبفای استان تهران گفت: در چند روز گذشته مصرف آب، روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار متر مکعب افزایش داشته به نحوی که میزان مصرف آب از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در روز یک شنبه ۱۵ خرداد، هم اکنون به حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

عبدالحسین مجدی زاده افزود: سال گذشته نیز در اوج گرما در ماه‌های تیر و مرداد، مصرف آب تهران به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید که عدد فعلی در حال نزدیک شدن به آن عدد است.

وی گفت: اگر همشهریان تهرانی روزانه حدود ۱۰ درصد (حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب) در مصرف آب صرفه جویی کنند به راحتی می‌توان فصل گرما را پشت سر گذاشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: