April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۳۵۲
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
0
روز گذشته و همزمان با افزایش ۸٫۶ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن این شاخص به بالاترین سطح خود از سال ۱۹۸۱ میلادی، بازار‌های مالی جهانی، از جمله ارز‌های دیجیتال بار دیگر با فشار فروش مواجه شدند و یک روند کاهشی را تجربه کردند. این موضوع، نشان می‌دهد که تورم همچنان یک چالش پایدار است.
ضربه سهگین بر بازار ارز‌های دیجیتال وارد شد
داده‌های بازار نشان می‌دهند که افزایش بی‌سابقه شاخص CPI منجر به کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به زیر حمایت ۳۰ هزار دلاری و سقوط آن تا پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۲۸،۸۵۲ دلار شد. البته در زمان انتشار این خبر، خریداران توانسته‌اند این افت قیمتی را کمی جبران کنند و بیت کوین در محدوده ۲۹،۳۲۰ دلار معامله می‌شود. با این حال، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان در بازه روزانه، همچنان حدود ۳ درصد افت دارد.

در حال حاضر، تسکین کمی در جبهه تورم وجود دارد و فدرال رزرو همچنان مصمم به افزایش نرخ بهره است. به گفته بسیاری از تحلیلگران، ناتوانی فدرال رزرو در مهار تورم، احتمالاً به پرایس اکشن متزلزل بیت کوین و بیشتر کلاس‌های دارایی در یک سال آینده منجر خواهد شد و احتمال بهبودی فوری این وضعیت، بسیار پایین است.

به گفته تحلیلگران، ساختار کلی بازار در بازه‌های زمانی بالاتر همچنان نزولی است و در صورتی که قیمت بیت کوین به روند کاهشی خود ادامه دهد، احتمال کاهش آن به کمتر از ۲۸ هزار دلار وجود دارد. آن‌ها می‌گویند که برای جلوگیری از نزول بیشتر، بیت کوین باید سطح ۳۰ هزار دلار را پس بگیرد.

در همین حال، برخی از تحلیلگران نیز به سرمایه‌گذاران وحشت‌زده نسبت به فروش و توزیع بیت کوین‌های خود به دلیل شرایط کلان هشدار داده‌اند:

دامپ کردن بیت کوین‌ها به دلیل این‌که تورم بالاتر از حد انتظار است، یکی از احمقانه‌ترین کار‌هایی است که می‌توان انجام داد.

در زمان انتشار این خبر، ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال با یک افت ۳٫۵ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، به ۱٫۲ تریلیون دلار رسیده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار هم برابر با ۴۶٫۷ درصد گزارش شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: