کد خبر: ۳۷۸۳۷۵
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
0
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک در برخی استان‌ها همچنین شکل‌گیری توده گرد و خاک درکشور همسایه و ورود به استان‌های غربی ایران خبر داد.
ورود توده گرد و غبار به ایران
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های شمالی و رضوی و برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) نیز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی و رضوی و جنوب سیستان و بلوچستان این وضعیت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: در دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب، شرق، جنوب شرق، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی روز دوشنبه (۲۳ خرداد) نیز به سبب تشکیل توده گردوخاک بر روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های غربی گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به افزایش دما در برخی نقاط کشور اظهارکرد: روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش دما رخ خواهد داد.

به گفته وی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در دو روز آینده و دریای خزر در روز شنبه مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ خردادماه) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۳ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ خردادماه) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۹ و ۸ درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای ۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: