زنده کردن اقتصاد روستا‌ها با کمک تعاونی‌ها
کد خبر: ۳۷۸۳۷۹
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
0
معاون وزیر تعاون می‌گوید: برای احیای روستا باید اقتصاد روستا احیا شود و بخش تعاون، ظرفیت‌هایی در دل خود دارد که می‌تواند به رشد روستا‌ها کمک کند.
روستا تعاون، برنامه ای در راستای اشتغالزایی
طرح "روستا تعاون" با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اجرا شده تا روستاییان با تشکیل تعاونی و استفاده از ظرفیت‌های روستای محل سکونت خود اشتغالزایی کنند.

این طرح از مهاجرت بی رویه و گسترده روستاییان به شهر‌های بزرگ جلوگیری کرده و نرخ بیکاری در مناطق محروم و روستایی را کاهش می‌دهد.

طرح روستا تعاون، در ابتدا با رویکرد ایجاد ۱۰۰۰ تعاونی در ۱۰۰۰ روستا به جهت احیای ظرفیت‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی عملیاتی شد و پس از آن با توجه به رویکرد‌های طرح و اهداف موثر آن در کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی در مناطق روستایی، در کنار طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و در قالب تعاونی‌های روستایی استمرار یافت.

مهدی مسکنی - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- معتقد است: بخش تعاون، ظرفیت‌هایی را درون خود جای داده که می‌تواند به رشد روستا‌ها کمک کند.

او می‌گوید:طبق گفته رئیس جمهور برای احیای روستا باید اقتصاد روستا احیا شود و اکنون این فرصت فراهم است تا درباره اقتصاد روستا تصمیماتی گرفته شود به نحوی که بستر‌های حقوقی و قانونی تحقق چنین تصمیماتی تحت عنوان تعاونی آماده است. مسکنی از بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به عنوان ظرفیت‌های نام می‌برد که می‌توانند شرایط دریافت وام را برای تعاونی‌ها تسهیل کنند.


وی البته پیش از این از احیای ۱۰۰۰ تعاونی روستایی در سال ۱۴۰۱ خبر داده بود.

در حال حاضر کارشناسان از بخش تعاون به عنوان یکی از بستر‌های ایجاد اشتغال در روستا‌ها نام می‌برند که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و کم‌هزینه، موجبات افزایش درآمد و رفاه اهالی روستا را فراهم می‌کند.
احیای تعاونی‌های روستایی گام موثری در جهت ایجاد اشتغال پایدار و خرد در روستا‌های کشور است که موجب کاهش فقر و بیکاری در روستا‌ها و بازگشت روستاییان به زادگاه خود می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: