April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ضرورت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت جلوگیری از مدرک‌گرایی
کد خبر: ۳۷۸۳۹۱
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
0
دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در نخستین جلسه این شورا در دولت سیزدهم، بر ضرورت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت جلوگیری از مدرک‌گرایی و به بار نشستن خلاقیت و کارآفرینی دانش آموزان تأکید کرد.
به بار نشستن خلاقیت به جای مدرک گرایی
سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی در دولت سیزدهم و همچنین کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده، گفت: مدرک گرایی از آفات بزرگ برای نظام آموزشی است و نه تنها برای سیستم آموزشی بلکه برای کل جامعه یک آسیب جدی محسوب می‌شود و متأسفانه مدرک تحصیلی، افراد را در جامعه صاحب شأن و منزلتی اجتماعی کرده است.

وی «مهارت گرایی»، را کلیدی برای تمامی قفل‌ها خواند و افزود: توسعه خارج از شعار «آموزش‌های مهارت محور» و دوری از مدرک گرایی به عنوان شاه کلید اشتغال پایدار و حل چالش‌های جامعه محسوب شده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گام‌های موثری در به بار نشستن این مهم برداشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص چالش‌ها و پیشنهادات دبیرخانه شورای عالی با توجه به وظایف اجرایی پیش بینی شده در قانون، پیشنهادات کارگروه تخصصی صلاحیت حرفه‌ای در راستای شیوه نامه‌های تدوین استاندارد‌های آموزشی، ارزشیابی و شایستگی حرفه ها، اعتبار بخشی سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور و همچنین آیین نامه آموزش کسب شایستگی‌های نوآوری و کارآفرینی توضیحات مبسوطی را ارائه کرد که مورد بحث، بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه گزارشی از روند آماده سازی تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت در شانگ‌های چین ارائه کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: