April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
از اهداف این مرکز، میتوان به صحت‌سنجی اشتغال اشاره کرد
کد خبر: ۳۷۸۳۹۶
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
0
مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.
یکی از اهداف این مرکز، صحت‌سنجی اشتغال ثبت شده است
محمود کریمی‌بیرانوند در این مراسم با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی اشتغال مسوول نظارت بر طرح‌های اشتغال کشور است، گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز تماس، نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زای کشور ذیل «برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال» و صحت‌سنجی اشتغال ثبت شده در «سامانه ملی رصد» و نظارت بر چگونگی تحقق اهداف کمی و کیفی اشتغال در سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور است.

وی افزود: در این زمینه شیوه‌نامه صحت‌سنجی اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال کشور تنظیم شده است و در راستای آن با هدف نظام‌مند کردن فرآیند صحت‌سنجی، از جنبه‌های مراحل نظارت بر ثبت آمار اشتغال ایجادی در سامانه رصد اشتغال کشور، ضوابط مالی و نحوه مواجهه و برخورد با مصادیق مغایر با آئین‌نامه و بخشنامه‌های مرتبط با اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال، شیوه‌نامه‌ای تدوین شده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گذشته با اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی نظارت بر فرآیند طرح صورت نمی‌گرفت و منابع دچار انحراف هزینه می‌گردید، اما اکنون به کمک مرکز تماس چند مرحله نظارت صورت می‌گیرد تا اشتغال واقعی رقم بخورد.

کریمی بیرانوند یادآور شد: مرکز تماس موظف است کلیه طرح‌ها را دو بار در فاصله زمانی مشخص، به صورت تلفنی نظارت نماید.

وی درخصوص مراحل نظارت بر اشتغال کشور گفت: وظیفه نظارت عالی بر اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است و این سازمان بازدید از طرح‌های نمونه انتخابی و ارسال شده از مرکز را انجام داده و ستاد معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه ناظر ملی را برعهده دارد و بازدید از طرح‌های نمونه انتخابی و ارسال شده از مرکز را انجام می‌دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت مردم اظهار داشت: در این طرح مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان وظیفه ناظر استانی را برعهده دارد؛ همچنین کارشناسان کارآفرینی و اشتغال ادارات شهرستانی وظیفه ناظر شهرستانی را بر عهده دارند و بازدید از طرح‌های نمونه انتخابی و ارسال شده از مرکز را انجام می‌دهد.

نظارت بر زیست بوم ملی اشتغال

قاسم رستم‌پور رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال نیز در این مراسم گفت: مرکز ملی پایش سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال ذیل دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال وظیفه ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف نظارتی (پیامکی، تلفنی و میدانی) و متولی نظارت عملیاتی اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال است.

وی افزود: به صورت مستمر، منظم و هدفمند به منظور سنجش اثربخشی اجرای برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال با استفاده از معیار‌ها و شاخص‌های مناسب تعریف شده، فعالیت و عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم.

رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال با بیان اینکه این مرکز طرح‌های نمونه انتخابی را در اختیار ناظران عالی، ملی، استانی و شهرستانی قرار می‌دهد، گفت: دستگاه‌های اجرایی کشور در حدود مسوولیت خود، مکلف به پاسخگویی و ارایه گزارش عملکرد به این مرکز هستند.

رستم پور ادامه داد: شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ جهت برقراری تماس و ارسال پیامک انتخاب شده است و طبق نظر استان‌ها، نظارت میدانی با همراهی مراکز مشاوره و کارآفرینی و همکاران استان‌ها آغاز می‌شود که وظیفه نظارت بر اشتغال ایجادی کل جامعه آماری را برعهده دارند.

مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور با حضور سیدمحمدرضا احمدی عضو هیات مدیره و معاون زنجیره تأمین و پشتیبانی و محمدصادق کریمی عضو هیئت مدیره شرکت رایتل افتتاح شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: