افزایش قبوض گاز در پاییز و زمستان نتیجه حذف وابستگی از دولت روسیه در حوزه انرژی
کد خبر: ۳۷۸۴۰۸
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
0
معاون صدراعظم آلمان می‌گوید: انتظار می‌رود در پاییز و زمستان سال جاری شاهد افزایش قابل توجه قیمت قبوض برق و گاز در این کشور باشیم.
هشدار دولت آلمان نسبت به زمستان سخت و افزایش قبوض گاز
رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان و سرپرست وزارت اقتصاد این کشور گفت: آلمان باید خود را برای یک پاییز سخت و زمستان سخت‌تر در زمینه افزایش قیمت قبوض برق و گاز آماده کند؛ چراکه این کشور در تلاش است تا در حوزه انرژی وابستگی خود به روسیه را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: برای حمایت از مردمی که نیاز به کمک دارند، من به صورت شفاف اعلام کردم که چه چیزی پیش روی ماست. ما با یک پاییز سخت و زمستان بسیار سخت‌تر روبرو خواهیم بود.

وی این سخنان را در مرکز مبارزه با تغییرات آب و هوایی و امور اقتصادی وزارت اقتصادی آلمان بیان کرد. آلمان در تلاش است تا پایان سال جاری واردات نفت و ذغال سنگ از روسیه را متوقف کرده و تا پایان سال ۲۰۲۴ هم واردات گاز از این کشور را کنار بگذارد و در این مسیر به دنبال منابع جایگزین برای تامین انرژی مورد نیاز خود می‌گردد.

به گفته معاون صدراعظم آلمان همین حالا هم رقم در قبوض برق و گاز شهروندان آلمانی خیلی بالا رفته است و در فصل سرمایه پیش رو بسیاری از مردم رقم بسیار بالاتر از سطح عادی را در قبوض برق و گاز خود تجربه خواهند کرد.

هابک افزود: برای فصل سرما مردم باید به شدت در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. من می‌دانم که همین حالا هم مردم به دنبال راهی هستند تا بتوانند پول بیشتری را پس‌انداز کنند، به خصوص که بسیاری باید مراقب خرج کردن هر سنت از پول خود باشند.

بر اساس طرح جدید دولت آلمان به نام هشتاد میلیون همه با در تغییر در مصرف انرژی، مردم به سمت صرفه‌جویی در مصرف تشویق می‌شوند و به عنوان مثال در وبسایت‌های دولتی راهکار‌هایی در جهت کاهش مصرف انرژی در این کشور در زندگی روزمره ارائه شده که از جمله آن‌ها بالا بردن دمای فریزرهاست و به مردم توصیه شده تا دمای فریزر‌ها را تا ۷ درجه سیلسیوس افزایش دهند.

از دیگر راهکار‌های ارائه شده استفاده از لامپ‌های ال‌ای دی در دفاتر کار و راه‌هایی برای پایین آوردن مصرف آب و گاز در حمام‌ها و آشپزخانه‌هاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: