April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۴۵۳
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
صدها نفر از مردم ژنو در اعتراض به نقش سازمان جهانی تجارت در بخش کشاورزی و بی توجهی به امنیت غذایی در جهان تظاهرات کردند.
تظاهرات صدها نفر از مردم ژنو به ناامنی غذایی در جهان
حدود ۵۰۰ معترض در آستانه برگزاری نشست روز یکشنبه وزیران کشور‌های عضو سازمان جهانی تجارت در ژنو، در اعتراض به نقش این سازمان در برهم زدن امنیت غذایی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان در این تظاهرات که به ابتکار چندین انجمن حامی کشاورزی برگزار شد، پیامد‌های منفی توافقنامه‌های سازمان جهانی تجارت را بر تولیدکنندگان کوچک بخش کشاورزی محکوم کردند.

تظاهرکنندگان شعار‌هایی در حمایت از کشاورزان سر دادند. آن‌ها بر این باورند که توافقنامه‌های سازمان جهانی تجارت به مشکلات اخیر در زمینه امنیت غذایی که بیشتر از جنگ اوکراین ناشی می‌شود، دامن زده است.

نیکلاس ژیرو، سخنگوی اتحادیه کشاورزی فرانسه گفت:" امروز، سازمان جهانی تجارت تنها مکان برای تجارت، به دست آوردن سهم بازار و مدیریت افزایش قیمت مواد غذایی است. در نتیجه دسترسی بسیاری از مردم به این بازار‌ها برای تامین مایجتاج خود غیر ممکن شده است. باید به خواسته‌های مردم توجه شود. "

بررسی امنیت غذایی جهان که به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین- دو کشور بزرگ صادر کننده غلات در جهان- مختل شده، از محور‌های عمده نشست سازمان جهانی تجارت است.

پس از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین امنیت غذایی در جهان با تهدید روبرو شده است، زیرا روسیه و اوکراین دستکم ۳۰ درصد نیاز‌های غذایی جهان را تأمین می‌کنند. این مسئله بسیار مهم و خطرناک است. بیم آن می‌رود که جهان بخصوص کشور‌های فقیر دچار گرسنگی شوند.

قیمت غذا و گندم افزایش پیدا کرده است که افزایشی چهل درصدی را در سه ماه گذشته نشان می‌دهد. همه جهان با بحران اقتصادی ویرانگری روبرو شده است. اگر بحران غذا در جهان روی دهد فاجعه‌ای ویرانگر خواهد بود و خطرناک‌تر از همه این که از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌شود همانطور که اعراب در سال ۱۹۷۳ از سلاح نفت استفاده کردند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: