April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۴۵۹
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
داده‌های یک گروه مصرف‌کننده هلندی نشان می‌دهد که قیمت بنزین در این کشور به ۲.۵۵ یورو در هر لیتر افزایش یافته است.
قیمت بنزین در هلند به بالاترین حد خود رسید
بر اساس داده‌های گروه مصرف‌کننده هلندی یونایتد کانسیومر، در نتیجه افزایش قیمت نفت، قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های هلند به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشا تودی، داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت خرده فروشی یک لیتر بنزین در حال حاضر ۲.۵۰ یورو است که در پمپ ینزین‌ها به ۲.۵۵ یورو در هر لیتر می‌رسد. قیمت بنزین در مقایسه با قیمت ثبت شده در ۱۰ مارس ۰.۲ سنت در هر لیتر افزایش یافته است. قیمت گازوئیل هم افزایش یافته و به طور متوسط به ۲.۲۲ یورو در هر لیتر رسیده است.

افزایش قیمت سوخت در هلند به افزایش قیمت نفت نسبت داده می‌شود. روز جمعه قیمت نفت برنت به ۱۲۲ دلار در هر بشکه رسید.

کارشناسان معتقدند تصمیم اتحادیه اروپا برای توقف واردات نفت از روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ تأثیر قابل توجهی بر هزینه بنزین رانندگان خواهد گذاشت. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت بنزین در ماه‌های آینده افزایش بیشتری یابد.

افزایش قیمت نفت، گاز و برق، شرکت‌ها و مشتریان را در سراسر اروپا تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس داده‌های اداره آمار هلند، تورم سالانه در این کشور در ماه مه ۱۰.۲ درصد و ماه گذشته ۱۱.۲ درصد بوده است. تورم همچنان بالاست. بالا بودن تورم به علت افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی در این کشور است.

با شروع حمله روسیه به اوکراین، مسکو با هزاران تحریم گوناگون از طرف کشور‌های غربی و آمریکا مواجه شد و باعث شد در مدت کوتاهی در صدر لیست کشور‌های تحریم شده قرار بگیرد. آمریکا همچنین تلاش کرد تا اقتصاد خارجی روسیه را مختل کند و صادرات کشاورزی، نفت و گاز این کشور را ممنوع کند که این باعث بروز فاجعه برای کشور‌های غربی و آمریکایی شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: