کد خبر: ۳۷۸۴۶۰
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
بانک جهانی اعلام کرد اقتصاد جهان در مسیر رشد ۲/۹ درصدی در سال جاری قرار دارد که نسبت به پیش بینی ماه ژانویه، ۱/۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
هشدار بانک جهانی درباره احتمال وقوع رکود تورمی در اقتصاد جهان
بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش «چشم انداز‌های اقتصادی جهانی» خود درباره خطر شکل گیری رکود تورمی هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، در این گزارش آمده است: علاوه بر آسیب وارده از همه گیری کووید-۱۹، درگیری روسیه-اوکراین باعث تشدید رکود در اقتصاد جهانی شده است و اقتصاد در عرصه جهانی در حال ورود به دوره‌ای بلندمدت از رشد اندک و تورم بالا است که احتمال وقوع رکود تورمی را که پیامد‌های مخربی برای کشور‌هایی با اقتصاد متوسط و ضعیف دارد، افزایش می‌دهد.

براساس آنچه در این گزارش آمده است، انتظار می‌رود رشد اقتصاد جهانی از ۵/۷ درصد در سال ۲۰۲۱، به ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد و طی دوره زمانی ۲۰۲۴-۲۰۲۳، در همین حدود باقی بماند.

میزان رشد در کشور‌هایی که اقتصاد پیشرفته دارند، احتمالاً از ۵/۱ درصد در سال ۲۰۲۱، به ۲/۶ درصد در سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا می‌کند.

میزان رشد در کشور‌هایی که اقتصادی در حال توسعه دارند یا بازار‌های نوظهور، احتمالاً از ۶/۶ درصد در سال ۲۰۲۱، به ۳/۴ درصد در سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا می‌کند که این رقم بسیار پایین‌تر از میانگین سالانه ۴/۸ درصد در دوره ۲۰۱۹-۲۰۱۱ است.
به اذعان بانک جهانی، رشد اقتصاد ایران بالاتر از اقتصاد جهانی خواهد بود

بانک جهانی در ژانویه گذشته اعلام کرده بود اقتصاد ایران شاهد رشد ۲.۴ درصدی خواهد بود. میزان رشد اقتصاد ایران که بانک جهانی پیش بینی کرده، بالاتر از میانگین رشد اقتصاد جهانی در این سال خواهد بود.

بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرده است پیش بینی می‌شود به علت مهار همه گیری کرونا و افزایش قیمت‌های نفت، رشد اقتصاد ایران طی سال ۲۰۲۲ به ۳.۷ درصد برسد.

در نتیجه آسیب‌های وارده به اقتصاد جهان طی دو سال اخیر، امسال سطح درآمد سرانه در اقتصاد‌های در حال توسعه تقریباً ۵ درصد پایین‌تر از سطح دوران پیش از همه گیری خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: