April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۴۶۴
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
0
با افزایش نگرانی‌ها درباره اعمال محدودیت‌های جدید در فروش سلاح در آمریکا، مردم این کشور خرید تسلیحات خود را افزایش دادند.
هجوم مردم آمریکا برای خرید تسلیحات گرم
همزمان با افزایش درخواست‌ها برای محدود کردن سلاح در آمریکا، شبکه خبری «بِ اِف اِم» در صفحه توئیتری خود، ویدیویی از یک انبار سلاح در ایالت مریلند آمریکا منتشر کرد. در این ویدیو فروشنده سلاح در حال آماده کردن آخرین سفارش‌های فروش خود است. وی گفت: «این یک سلاح نیمه خودکار و بسیار ارزشمند است. ما آن را زیاد می‌فروشیم». وی افزود: «دولت تصمیم گیری درباره فروش سلاح را آغاز کرده است و مردم برای خرید چنین سلاح‌هایی تعجیل می‌کنند و می‌ترسند که به زودی فروش این سلاح‌ها ممنوع شود».

روزانه به طور متوسط ده‌ها قبضه از این سلاح به فروش می‌رفت، اما در حال حاضر پس از تیراندازی در مدرسه تگزاس، فروش این سلاح‌ها سرعت بیشتری پیدا کرده و بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از آغاز سال جاری میلادی، ۲۵۰ کشتار جمعی از طریق تیراندازی در آمریکا صورت گرفته است و این خشونت‌های تمام نشدنی بخشی از مردم آمریکا را برآن داشته تا بیش از پیش مسلح شوند و سلاح تهاجمی برای محافظت از خود خرید کنند.

با وجود این بسیاری از افراد اطمینان دارند که در آمریکا تعیین چارچوب قانونی برای سلاح، کاری بسیار احمقانه است. تقریبا از هر دو آمریکایی، یک نفر بر این باور است که تیراندازی یک مشکل مرتبط با سلامت روانی است و هیچ ارتباطی با آزاد بودن فروش سلاح ندارد.

براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا شهروندان این کشور می‌توانند آزادانه اقدام به خرید سلاح گرم و حمل آن کنند. تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۵ هزار آمریکایی در خشونت‌های ناشی از سلاح گرم جان خود را از دست دادند. با این وجود، لابی‌های قدرتمند اسلحه سازی در آمریکا مانع از هر گونه اعمال محدودیت در فروش سلاح در این کشور می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: