رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی از اعتراضهای گسترده خبرداد
کد خبر: ۳۷۸۴۹۷
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
0
رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد‌هایی که از سوی کسبه در خصوص افزایش بی رویه مالیات اصناف صورت گرفته است گفت: اعتراض‌ها و انتقاد‌های اصناف را به وزارت اقتصاد و دارایی مطرح کردیم و برای آنکه در این زمینه روشنی صورت گیرد، قرار شد جلسه‌ای برای بررسی تصمیمات سازمان امور مالیاتی در وزارت اقتصاد برگزار شود.
برگزاری جلسه وزارت اقتصاد با اصناف برای تعیین میزان مالیات
شهباز حسن پور بیگلری با اشاره به بحران‌هایی که گریبانگیر اصناف در سال گذشته شده بود گفت: کرونا باعث بحران برای بسیاری از اصناف شد و میزان کسب و کار در بسیاری از اصناف کاهش شدید داشته که تاثیر مستقیم بر درآمد آن‌ها گذاشته بود.

وی از افزایش چندین برابری مالیات اصناف که با تصمیم سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است بشدت انتقاد کرد و گفت: افزایش مالیات در حالی که میزان درآمد صنوف به ویژه در مورد مشاغل خدماتی همچون تالار‌های پذیرایی، کاهش شدیدی داشته، به هیچ عنوان درست نیست و باید با در نظر گرفتن شرایط صنوف، میزان مالیات تعیین شود.
 
بیشتر بخوانید:مالیات مقطوع برخی مشاغل+جزئیات


نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکراتی که درخصوص اعتراض اصناف با وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفته گفت: در نتیجه توضیحاتی که به وزیر اقتصاد و مسوولان مربوطه دادیم، قرار شد جلسه‌ای در وزارت اقتصاد و دارایی با حضور اینجانب به عنوان نماینده اصناف، نمایندگان اتاق اصناف و مسوولان وزارت اقتصاد برگزار شود تا طرفین دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه معتقد هستیم در شرایط کنونی اعمال مالیات سنگین برای اصناف به هیچ عنوان مقدور نیست گفت: اگر اصناف درآمد قابل توجهی داشتند و با بحران‌های جدی اقتصادی رو به رو نبودند و می‌توانستند با کسب درآمد بالا، مالیات بالا بپردازند، اشکالی نداشت، اما اکنون که اصناف در شرایط بحران اقتصادی نمی‌توانند درآمد بالایی داشته باشند، دریافت مالیات سنگین به هیچ عنوان درست نیست.

حسن پور از وزارت امور اقتصاد و دارایی به ویژه سازمان امور مالیاتی خواست در تصمیم خود مبنی بر افزایش سقف دریافت مالیات تجدید نظر کنند و گفت: جلسه‌ای که برگزار می‌شود، برای این مهم است و از تمام توان خود برای تجدید نظر در میزان دریافت مالیات استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه این جلسه پشت در‌های بسته برگزار می‌شود گفت: بررسی تصمیم وزارت اقتصاد در خصوص افزایش مالیات، چیزی نیست که پشت در‌های بسته بررسی شود و اصحاب رسانه می‌توانند در این جلسه حاضر شوند.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی از خبرنگار پول نیوز دعوت کرد در این جلسه حضور یافته و مذاکراتی که در این خصوص صورت می‌گیرد را برای اگاهی اصناف منتشر کند و گفت: معلوم نیست در این جلسه چه چیزی مطرح شود، اما مهم آن است که وزارت اقتصاد و اصناف از دیدگاه‌های خود دفاع می‌کنند و اگر نتیجه این جلسه رسانه‌ای شود، اصناف بهتر می‌توانند در خصوص تعیین میزان مالیات نظر بدهند.

حسن پور افزود: اگر هر کدام از طرفین دفاعیات محکم تری ارایه کنند، می‌تواند ملاک تعیین مالیات باشد و دلیلی برای موافقت یا مخالفت بیهوده باقی نمی‌ماند، زیرا تصمیم گیری بر مبنای اظهارات و دفاعیات طرفین خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: