April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۶۰۵
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
دبیر کل شورای عالی کانون صرافان گفت: تا ساعت ۱۲ امروز علاوه بر ارز عرضه شده در بازار متشکل ارزی، ۱.۵ میلیون یورو توسط صادرکنندگان عرضه شد، که فقط ۵۰۰ هزار یورو خریداری شده که نشان‌دهنده پیشی گرفتن عرضه از تقاضاست.
چقدر یورو به بازار عرضه شد؟
کامران سلطانی‌زاده با اشاره به بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی اظهار داشت: از روز گذشته شاهد متوقف شدن افزایش قیمت ارز بودیم و در ۲۴ ساعت اخیر ارز از کانال ۳۳ هزار تومان به کانال ۳۲ هزار تومان وارد شده و خریدارا بازار نسبت به روز گذشته کاهش یافته است و درواقع خریداران به نظاره‌گران بازار تبدیل شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که امروز عرضه ارز در بازار بیشتر شده است یا خیر، گفت: پس از انتشار مصوبه بانک مرکزی، اقدام صادرکنندگان به فروش ارز چند برابر شد، زیرا صادرکنندگان به دلیل قیمت پایین‌تر ارز در صرافی‌ها نسبت به بازار، تمایلی به فروش ارز نداشتند و از زمانی که قیمت ارز برای صادرکننده توافقی شد، فروش به صرافی هاجذابیت پیدا کرد.

دبیر کل شورای عالی کانون صرافان تصریح کرد: برای صرافی‌ها هم مشکل این بود که مصارف تعیین شده محدود بود و امکان فروش حجم بیشتری از ارز را نداشتند و به همین دلیل بانک مرکزی سرفصل فروش ارز را در قالب سایر موارد برای صرافی‌ها باز کرد و در همین راستا مردم می‌توانند با قیمت توافقی ارز بخرند.

سلطانی‌زاده با بیان اینکه عرضه ارز و امکان خرید افزایش پیدا کرده است، گفت: امروز تا ساعت ۱۲، به غیر از ارز عرضه شده در بازار متشکل ارزی، ۱.۵ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان عرضه شده که فقط ۵۰۰ هزار یورو تقاضا برای آن وجود داشته و منجر به خرید شده است. این نشان می‌دهد عرضه ارز توسط صادرکنندگان از تقاضای ارز پیشی گرفته و قیمت‌ها نزولی شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: