April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
پیش بینی بازار سهام امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
کد خبر: ۳۷۸۶۱۱
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
0
بالاخره ورق برگشت. شاخص کل بورس یک رشد خوب در روز گذشته ثبت کرد و سهامداران حقیقی دوباره به رشد بازار سهام امیدوار شدند.
عقب نشینی فروشنده‌ها در بورس
طی چند روز گذشته سهامداران از این موضوع متعجب بودند که چرا با وجود رشد نرخ ارز، بازار سهام تکان نمی‌خورد و حتی منفی است. برای قدیمی‌های بورس، این موضوع اصلا جای تعجب نداشت چراکه آن‌ها بار‌ها دیده بودند که ابتدا ارز رشد می‌کند و پس از یک وقفه زمانی، بورس هم بالا می‌رود.

استارت بورس برای دوره صعودی جدید
حالا به نظر می‌رسد بورس تهران برای یک دوره صعودی جدید استارت زده است. البته هنوز با اطمینان کامل نمی‌توان از این موضوع سخن گفت چراکه برای ادامه رشد، نیاز به افزایش ارزش معاملات است که این اتفاق باید در روز‌های متوالی تکرار شود تا ارزش معاملات به سطحی بالاتر از ۷ الی ۸ هزار میلیارد تومان در روز برسد.

رشد خوب ارزش معاملات
فعلا در دو قدم اول، این اتفاق رخ داده و در دو روز متوالی، ارزش معاملات با رشد خوبی مواجه شده است. قدم اول در معاملات روز یکشنبه بود که ارزش معاملات با رشد بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی، به سطح ۴۱۰۰ میلیارد تومان رسید و قدم دوم در معاملات روز گذشته بود که ارزش معاملات به بیش از ۵۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

ورود پول حقیقی‌ها پس از ۱۰ روز
رویداد مهم دیگر در بازار روز گذشته، پایان خروج پول حقیقی‌ها از بورس بود. سرانجام پس از ۱۰ روز متوالی خروج پول حقیقی‌ها از بورس، دیروز سرانجام ورود پول حقیقی به بازار ثبت شد که این رخدادی بااهمیت و تاثیرگذار در معاملات امروز است. دیروز حقیقی‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند.

شاخص قدرت خریداران حقیقی هم روز گذشته پس از ۱۰ روز معاملاتی بالاخره به سود خریداران شد. در معاملات دیروز شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد ۱.۰۷ بود که البته در مقایسه با روز‌های مثبت ابتدای سال، فعلا عدد کوچک تری است. اما همین که بالاخره قدرت خریداران حقیقی بیشتر از فروشندگان شد، نکته مثبتی است. درصورت مثبت بودن بازار امروز، احتمالا این شاخص دوباره به عدد‌های بهتری می‌رسد و قدرت خریداران حقیقی بیشتر هم می‌شود.

رشد با شیب کمتر
از نظر تعداد نماد‌های مثبت و منفی هم وضعیت به شکل خوبی به سود خریداران است. دیروز حدود ۱۷۰ نماد افت کردند و حدود ۴۷۰ نماد با افزایش قیمت مواجه شدند.

در چنین شرایطی پیش بینی می‌شود امروز بازار با رشد قیمت‌ها آغاز به کار کند، اما اینکه مثل روز گذشته شاخص رشد بزرگی داشته باشد، مشروط به افزایش قابل توجه ارزش معاملات است. احتمالا در نیمه دوم معاملات امروز عرضه‌ها کمی افزایش یابد، اما بعید است میزان عرضه‌ها به حدی زیاد شود که در رشد شاخص کل اختلال ایجاد کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: