کد خبر: ۳۷۸۶۹۵
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
اوکراین در زمان صلح تا ۶ میلیون تن غلات در ماه صادر می‌کرد، اما مسدود شدن بنادر دریایی این حجم را به ۳۰۰ هزار تن در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و حدود یک میلیون تن در ماه آوریل (فروردین) رساند.
برنامه جدید آمریکا برای صادرات غلات اوکراین
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت که برنامه‌ای برای ساخت سیلو‌های موقت در مرز‌های اوکراین برای صادرات غلات این کشور دارد.

بایدن در حالی که در فیلادلفیا حضور دارد روز سه شنبه به وقت محلی گفت: ما قصد داریم سیلو‌های موقت در مرز‌های اوکراین، از جمله در لهستان بسازیم؛ بنابراین ما خواهیم توانست این غلات را از کامیون‌ها به آن سیلو‌ها و سپس با کامیون‌های دیگر به اروپا منتقل کنیم و آن را به اقیانوس برسانیم و به سراسر جهان منتقل کنیم. اما این کار زمان می‌برد.

«میکولا سولسکیا» وزیر کشاورزی اوکراین با پیش بینی اینکه اوکراین برای مدتی طولانی از بازار به دور می‌ماند، به خبرگزاری رویترز گفت: اکنون ما در مورد سه برداشت گندم در آن واحد صحبت می‌کنیم: نمی‌توانیم محصول سال گذشته را برداشت کنیم، نمی‌توانیم محصول فعلی را برداشت کنیم و علی الخصوص نمی‌خواهیم محصول سال بعد را بکاریم.

وی تاکید کرد که کشاورزان در بهار امسال از کاشت ذرت به آفتابگردان تغییر رویه داده اند، زیرا دانه‌های روغنی در هر هکتار وزن کمتر، اما فروش بیشتری دارند و همین تغییر ممکن است در مورد گندم اتفاق افتد.

اوکراین در زمان صلح تا ۶ میلیون تن غلات در ماه صادر می‌کرد، اما مسدود شدن بنادر دریایی این حجم را به ۳۰۰ هزار تن در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و حدود یک میلیون تن در ماه آوریل (فروردین) رساند.

صادرات اوکراین در ۱۰ روز نخست ماه جاری تقریبا نصف میزان گزارش شده در سال گذشته بود.

دولت کی یف گفته است که تلاش می‌کند صادرات را از بندر غربی این کشور و از طریق بنادر دریای دانوب تقویت کند و وزیر کشاورزی اوکراین نیز تاکید داشت که حجم کلی صادرات در ماه جاری میلادی می‌تواند از ۲ میلیون تن فراتر رود و از رقم ۱.۷ میلیون تنی ماه گذشته میلادی بیشتر باشد.

براساس این گزارش، تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری ترکیه برای مذاکره به منظور گشودن مسیری امن برای غلات در بنادر دریای سیاه اوکراین تاکنون موفقیتی درپی نداشته است.

رسانه‌های ترکیه هفته گذشته گزارش دادند که ایجاد یک مرکز در استانبول با حضور نمایندگانی از روسیه، اوکراین و سازمان ملل در حال بررسی است تا بتواند راه‌حلی برای برون‌رفت از بحران مواد غذایی باشد.

به گفته مقامات ترکیه، قرار است با اجرای این طرح امکان صادرات حدود ۲۰ میلیون تن غلات به بازار‌های جهانی فراهم شود.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز پیشتر گفته بود: آنکارا آماده همکاری با همه کشور‌ها در زمینه ایجاد یک کریدور امنیتی برای صادرات غلات اوکراین به بازار‌های جهانی از طریق دریاست.

کی یف می‌گوید مسکو شرایط غیرمنطقی گذاشته و کرملین نیز تاکید دارد که کشتیرانی آزاد به پایان تحریم‌های بین المللی علیه روسیه بستگی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: