April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشاوران املاک متخلف زندانی می‌شوند
کد خبر: ۳۷۸۷۱۴
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
0
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ۳۵ هزار کلاهبرداری پیش‌فروش ساختمان در پایتخت طی سال ۱۴۰۰، گفت: مشاوران املاک اجازه تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان را ندارند.
ثبت ۳۵ هزار کلاهبرداری پیش‌فروش ساختمان در سال ۱۴۰۰
خلیل محبت خواه ضمن هشدار به شهروندان تهرانی، اظهار کرد: سال گذشته ۳۵ هزار پرونده در محاکم قضایی استان تهران با موضوع جعل و کلاهبرداری در پیش فروش ساختمان ثبت شده است.

وی ادامه داد: قانون پیش فروش ساختمان در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در سال ۱۳۹۳ با تائید قوه قضاییه به آئین نامه اجرایی تبدیل شد در واقع فلسفه این قانون جلوگیری از فروش اموال به صورت معارض به اشخاص متعدد بوده است.

وی به پیش فروشندگان و مشاوران املاک هشدار داد که مجازات حبس برای تخلف از قانون توسط قانونگذار پیش بینی شده است.

وی گفت: مشاوران املاک نمی‌توانند و نباید قرارداد پیش فروش را تنظیم کنند، آن‌ها فقط باید خریداران و سرمایه گذاران را به دفتر ثبت اسناد رسمی هدایت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به شهروندان هشدار داد حتما باید پیش فروش در دفتر اسناد رسمی ثبت شود و کد رهگیری دریافت شود وی تاکید کرد بنگاه‌های معاملات املاک در این خصوص صلاحیت فروش ندارند و فقط می‌توانند متقاضیان را به دفاتر اسناد رسمی هدایت کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: