April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۷۲۴
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
0
سردبیر روزنامه رای الیوم معتقد است صهیونیست‌ها که آغازگر جنگ ترور بوده‌اند، ممکن است خودشان به طور مستقیم یا غیرمستقیم بهای سنگینی بپردازند.
عطوان: پاسخ ایران به عملیات‌های تروریستی اسرائیل علیه دانشمندانش، حتمی است
عبد الباری عطوان تحلیلگر سرشناس عرب معتقد است با توجه به اینکه پاسخ ندادن ایران به رشته عملیات‌های تروریستی رژیم صهیونیستی از اعتبار تهدیدات آن برای پاسخ خواهد کاست، کارشناسان سیاسی کاملا متقاعد شده اند که پاسخ به حملات تل آویو حتمی خواهد بود و از آنجا که مسئولان صهیونیست آغازگر جنگ ترور بوده اند، ممکن است خودشان به طور مستقیم یا غیر مستقیم بهای سنگینی بپردازند.

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت به نظر می‌رسد «گردشگران» اسرائیلی روز‌ها و ماه‌های آینده محل امنی برای گذراندن تعطیلات خود نخواهند یافت، زیرا ایران تهدید کرده است در پاسخ به اقدام مزدوران دستگاه موساد اسرائیل در ترور تحریک آمیز شماری از دانشمندان ایرانی، اقدام خواهد کرد.

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل سه روز پیش از همه «شهروندان» خود خواستند خاک ترکیه را فورا ترک کنند، آن‌ها مدعی شدند به سبب وجود برخی اطلاعات «موثق» درباره طرح‌های ایرانی برای هدف قرار دادن آنها، زندگی شان با خطر شدیدی مواجه است.

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت «اسرائیل توانست با کمک دولت ترکیه در چند هفته گذشته جلوی وقوع برخی حوادث تروریستی از جمله ربایش و کشتن شهروندان اسرائیلی را بگیرد.»

ترکیه مقصد صد‌ها هزار تن از گردشگران اسرائیلی محسوب می‌شود.

با توجه به افزایش ترور دانشمندان و برخی از فرماندهان رده دوم سپاه پاسداران، مقامات ایرانی در برابر شهروندان خود به شدت احساس تنگنا می‌کنند، زیرا این ترور‌ها نه تنها امنیت ایران را برهم می‌زند بلکه در پی ترور آن‌ها، پاسخ انتقام جویانه‌ای داده نشده است به خصوص که بیشتر عملیات‌های ترور اسرائیل در خاک ایران و در برخی شهر‌های اصلی و مهم‌ترین آن‌ها یعنی تهران پایتخت ایران انجام شده است.
شاید اقدام سازمان اطلاعات اسرائیل در ترور دو دانشمند برجسته ایرانی دکتر ایوب انتظاری کارشناس موشکی و کامران آقامولایی دانشمند هسته‌ای با ریختن سم در غذای آن‌ها در چند روز گذشته به منزله کبریتی باشد که جنگ ترور‌ها را روشن خواهد کرد و چه بسا این جنگ سخت‌ترین جنگ بین دو دشمن سرسخت یعنی ایران و «اسرائیل» در دوره آینده باشد.
طرح ایران برای پاسخ به عملیات‌های تروریستی اسرائیل

رسانه‌های ایرانی از وجود صد شخصیت اسرائیلی سخن می‌گویند که نام آن‌ها در فهرست ایران برای ترور قرار دارد و ایران برای از بین بردن بیشتر این افراد یا همه آن‌ها از طریق گروه‌های اطلاعاتی ایران مستقر در بیشتر پایتخت‌های کشور‌های جهان، طرحی در دست دارد.

ایران از جنگ کشتی‌ها پیروز بیرون آمد و با سرنگون کردن «گلوبال هاوک» پیشرفته‌ترین پهپاد نیروی هوایی آمریکا در ارتفاع بیست کیلومتری هنگام نقض حریم آب‌های منطقه‌ای ایران نزدیک به تنگه هرمز توانست به آمریکایی‌ها درس بدهد.

از سوی دیگر اسرائیل، ایران را به دست داشتن در انفجار سفارت اسرائیل در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین متهم کرد، اما بسیاری در داخل ایران و خارج از آن بر این باورند که تهران نخواهد توانست جلوی اقدامات امنیتی اسرائیل را در داخل خاک خود بگیرد و از دانشمندان بزرگش حمایت کند. افزون بر آن، هیچ عملیاتی برای ترور مسئولان یا دانشمندان بزرگ اسرائیلی در عمق اسرائیل اجرا نخواهد کرد و به حملات هوایی اسرائیل علیه مستشاران و نیرو‌های ایرانی در خاک سوریه پاسخ نخواهد داد. بیشتر این منتقدان، دشمنان ایران یا از شهروندان برخی کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) هستند که با تحریک دولت هایشان، در شبکه‌های اجتماعی این مسائل را مطرح می‌کنند.
اسرائیل با وحشت و نگرانی بی سابقه‌ای مواجه است

به هیچ وجه در این خصوص بحث نمی‌کنیم که اسرائیل اکنون با وحشت و نگرانی بی سابقه‌ای در داخل و خارج مواجه است. در داخل، انتفاضه مسلحانه و عملیات فلسطینیان به خصوص در کرانه باختری روز به روز در حال افزایش است. در خارج هم موشک‌های نقطه زن از همه سمت‌ها اعم از جنوب لبنان، نوار غزه و جنوب غرب سوریه آن را احاطه کرده اند. بعید نیست که تلاش‌های روزافزون آن برای سرقت گاز لبنان در شرق خاورمیانه و جلوگیری از استخراج آن در نوار غزه و سوریه عاملی برای شعله ور کردن جنگ منطقه‌ای باشد، زیرا ”پاسخ“ تنها گزینه فرا روی مسئولان ایرانی برای تثبیت هیبت خود و رهبری منطقه‌ای ایران است.

سکوت ایران در قبال سلسله عملیات‌های مستمر و روزافزون ترور دانشمندان ایرانی و نبود پاسخ قدرتمندانه و سریع به این سلسله عملیاتها، در محافل مردمی حامی آن در داخل ایران و خارج از آن ناامیدی ایجاد کرده است و از اعتبار تهدیدات آن برای پاسخ به عملیات اسرائیل و محو کردن آن از نقشه می‌کاهد. همین موضوع موجب می‌شود بسیاری از ناظران و کارشناسان سیاسی کاملا متقاعد شوند که پاسخ به این حملات اسرائیل حتمی خواهد بود و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد همان طور که ایران با توقیف دو نفتکش یونانی، به اقدام یونان در توقیف یکی از نفتکش هایش در دریای مدیترانه پاسخ داد و در انتقام حمله اسرائیل به یکی از کشتی هایش در دریای سرخ، به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان حمله کرد.

احتمال ترور برخی شخصیت‌های اسرائیلی در داخل فلسطین اشغالی یا سفارت‌های اسرائیل بسیار زیاد است. به همین سبب است که از دستکم دو هفته پیش در سفارت‌های اسرائیل حالت فوق العاده اعلام شده است.

مسئولان اسرائیلی کسانی بودند که عملیات‌های ترور را آغاز کردند و با توجه به تجربه ایران، بعید نیست که این مسئولان، زنبو‌رهای بسیار سمی را علیه خود تحریک کرده باشند و ممکن است در جنگ ترور‌ها یا جنگ موشکی مستقیم یا نیابتی، به شکل مستقیم یا غیر مستقیم بهای سنگینی بپردازند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: