کد خبر: ۳۷۸۷۲۹
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
بنابر اعلام کمیته تحقیقات روسیه، اوکراین از سلاح‌های ساخت فرانسه که استفاده از آن‌ها ممنوعیت بین المللی دارد علیه اهالی دونتسک استفاده می‌کند.
استفاده نیرو‌های اوکراینی از سلاح‌های ممنوعه ساخت فرانسه در دونتسک
کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد تندرو‌های اوکراینی از گلوله‌های خوشه‌ای فرانسوی که استفاده از آن‌ها ممنوع است و نیز سلاح‌های سنگین ناتو برای حمله به دونتسک، استفاده می‌کنند.

این کمیته اعلام کرد حملات با استفاده از موشک انداز‌ها و توپخانه دوربرد که اوکراین از کشور‌های عضو ناتو دریافت کرده است انجام می‌شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، کمیته تحقیقات روسیه افزود نظامیان غربی، استفاده از گلوله‌های خوشه‌ای ساخت فرانسه را که استفاده از آن‌ها ممنوعیت بین المللی دارد، به نیرو‌های اوکراینی آموزش داده اند.

این کمیته کشور‌های غربی را به سبب نادیده گرفتن حملات عمدی نظام کی‌یف علیه غیرنظامیان و نیز بی توجهی به تحریف حقایق و شواهد محکوم کرد.

رئیس این کمیته از واحد‌های تحقیق خواست درباره گلوله باران مناطق مسکونی دونتسک تحقیق کنند.

در چهارمین ماه از حمله روسیه به اوکراین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با امضای فرمانی تحریم‌هایی را علیه مقامات بلند پایه روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعمال کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیست و چهارم فوریه در واکنش به درخواست کمک در جمهوری‌های دونباس، یک عملیات ویژه نظامی را اعلام کرد. پوتین تاکید کرد مسکو برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و در صدد غیرنظامی کردن و نازی زدایی در این کشور است.
برچسب ها: سلاح ، اوکراین ، روسیه ، موشک ، جنگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: