April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
محقق از کاهش چشمگیر و افزایش قیمت خدمات درمانی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۸۷۶۰
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان با انتقاد از وضعیت نامناسب درمان کارگران و بازنشستگان گفت: درمان برای جامعه کارگری به ویژه بازنشستگان بشدت کاهش یافته و سلامت بازنشستگان در معرض تهدید جدی قرار دارد.
سلامت کارگران و بازنشستگان در مرز هشدار
حبیب الله محقق در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه بازنشستگان با عبور از ۵۰ سال، وارد مرز بحران سلامت می‌شوند گفت: انسان بعد از گذشت ۵۰ سالگی، وارد دوران بیماری و مشکلات سلامتی میشود، به همین دلیل نیازمند خدمات درمانی مناسب است.

وی از کاهش چشمگیر خدمات درمانی از سوی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با وجود آنکه در تمامی جلسات خطاب به مسئولان تامین اجتماعی، وزیر کار و دولتمردان نسبت به تهدید سلامتی بازنشستگان هشدار داده و میدهیم، اما گویا گوش شنوایی در بین مسئولان وجود ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان فشار خون بالا، دیابت و انواع بیماری‌ها در سنین بالا را یادآور شد و گفت: بازنشسته دیگر به فکر تامین نان خالی سفره خود هم نیست، زیرا با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می‌کند و نگران دارو و درمان است.

وی سازمان تامین اجتماعی را تنها پناهگاه بازنشستگان برای تامین درمان دانست و گفت: در شرایطی که بازنشستگان برای درمان به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی می‌روند که میزان خدمات رسانی سازمان در بخش درمان کاهش چشمگیری داشته و بسیاری از بازنشستگان ناچار هستند برای گرفتن نوبت یا استفاده از خدمات درمانی، مدت‌ها در نوبت یا چشم انتظار بمانند.
 

محقق با اشاره به بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت‌های گذشته در خصوص بدهی دولت به سازمان اظهار نظر و در بودجه لحاظ می‌شد، اما دولت سیزدهم در اولین آزمون بودجه خود، سازمان تامین اجتماعی، کارگران و بازنشستگان را از یاد برد تا ثابت کند هیچ اعتقادی به حمایت از کارگران و دهک‌های پایین جامعه ندارد.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان درآمد پایینی دارند و در سخت‌ترین شرایط غذایی و معیشت به سر می‌برند گفت: وقتی یک بازنشسته به اندازه‌ای حقوق نمی‌گیرد که حداقل‌ها را در سفره خود داشته باشد، سلامتش نیز در معرض تهدید قرار می‌گیرد و ادامه زندگی او هر لحظه زیر سوال است که در این بحران سوال برانگیز و خطرناک، دولت سیزدهم نقش اساسی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: