April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۸۸۵۴
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
0
موسسه اعتباری ملل به عنوان یکی از بزرگترین موسسات نظام بانکی با عملکرد مناسب خود به خوبی توانست به عنوان یک جریان‌ساز در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد. گفتنی است، موضوع حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در راستای اشتغالزایی و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در این خصوص از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و همواره مدیران موسسه اعتباری ملل به آن اشاره داشته اند و آن را سرلوحه کار خویش قرارداده اند.
​گام‌های موثر موسسه اعتباری ملل در کمک به اشتغال آفرینی
سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری گردید. شعار سال میزان اهمیت موضوعات در سه محور اصلی در مبحث اقتصاد و معیشت را نشان می‌دهد.

موسسه اعتباری ملل در راستای عمل به منویات رهبرمعظم انقلاب و درک اهمیتی موضوع اشتغال‌آفرینی در اقتصاد و معیشت خانواده و جامعه، گام‌های موثری را برداشته است.

موسسه اعتباری ملل، به منظور تسهیل و رونق کسب و کار نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اقدام نموده است و همچنان درصدد افزایش میزان حمایت‌ها و رفع چالش‌ها برای سهولت انجام کار‌های تسهیلاتی در این زمینه بوده است. اهمیت این موضوع برای مدیران این موسسه در گفته‌های مدیرعامل موسسه ملل کاملا مشهود است که از هر فرصتی برای بهتر انجام شدن و سهولت کار استفاده می‌کنند.

قابل ذکر است، کارآفرینی از محور‌های اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت فراوانی است، زیرا:



موجب اشتغال می‌شود. ۲٫ باعث افزایش سود و سرمایه سرمایه گذاران می‌شود. ۳٫ موجب دگرگونی ارزش‌ها و تحول ماهیت ان‌ها می‌شود و ارزش‌های تازه‌ای بوجود می‌آورد. ۴٫ موجب پر شدن شکاف‌ها و خلا‌های بازار کار می‌شود. یعنی با توجه به دگرگونی‌های شرایط بازار کار و فراهم شدن فرصت‌های تازه، تصمیم‌های تازه‌ای گرفته می‌شود. ۵٫ موجب گذار از رکود اقتصادی، جبران عقب ماندگی‌های اقتصادی و آسان شدن روند رشد و توسعه کشور می‌شود. ۶٫ عوامل و شرایط لازم را برای تولید کالا ها، محصولات و بازاریابی آن‌ها فراهم می‌سازد. ۷٫ کارآفرینی به هنگام بحران و ناتوانی بخش خصوصی در ایجاد اشتغال می‌تواند باعث جلوگیری از پس روی اقتصادی شود. ۸٫ باعث تامین رفاه اجتماعی می‌شود. ۹٫ موجب رقابت صنایع به ویژه صنایع دستی مشابه داخلی با یکدیگر و سرانجام موجب بهبود و بالا رفتن کیفیت کالا‌ها می‌شود. ۱۰٫ باعث تقویت و تکامل صنایع داخلی می‌شود و بدین ترتیب زمینه رقابت صنایع داخلی و خارجی فراهم می‌آید و سرانجام به افزایش صادرات و دریافت ارز برای کشور می‌انجامد. ۱۱٫ کارآفرینی موجب به وجود آمدن محصولات، خدمات، روش ها، سیاست ها، افکار و راهکار‌های نو برای حل مشکلات جامعه می‌شود.

در این خصوص، مدیر عامل موسسه ملل در جمع کارکنان این موسسه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید و اشتغال آفرینی خطاب به کارکنان عنوان کرده است که اولویت پرداخت تسهیلات را به واحد‌های تولیدی و اشتغال آفرینی قرار دهید تا با این امر از مشکلات مردم کاسته و برکاتی را برای موسسه در پی داشته باشد.

مدیرعامل موسسه ملل همچنین در جلسات تجزیه و تحلیل عملکرد مناطق و حوزه‌ها که در مشهد مقدس برگزارشد باز هم با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از دولت در خصوص پیاده سازی طرح‌های اقتصادی گفت: همه در یک کشتی نشسته ایم و نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم. پس تسهیلات را مانند گذشته در توسعه اقتصادی واحد‌های تولیدی، ایجاد اشتغال هدایت کنید که این امر باعث رونق تولید و افزایش توان اقتصادی مردم عزیز خواهد شد.

شایان ذکراست، در جلسات هم اندیشی و بیان اهداف و برنامه‌های ۱۴۰۱ موسسه اعتباری ملل که با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و معاونین و روسای ادارات، مشاورین و مدیریت و کارکنان شعب استان تهران برگزار شد، اهمیت موضوع اشتغال آفرینی از دید مدیران موسسه اعتباری ملل مطرح شده است.

گفتنی است، اهمیت ایجاد اشتغال در ایجاد ثبات اقتصادی جامعه موضوعی غیر قابل انکار است. توجه هر چه بیشتر به موضوع اشتغال در جامعه می‌تواند منجر به افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه همه جانبه در جامعه گردد. در کشور‌های مختلف از طرق علمی به این مسئله پرداختند و ارتباط معنی داری بین اشتغال و اشتغال پایدار با توانمند سازی منابع انسانی و مدل‌های استاد شاگردی و انکیباتور‌ها و زنجیره ارزش و زنجیره تامین و …. تعریف نمودند.

موسسه اعتباری ملل در سال گذشته نزدیک به ۴۰ هزار تسهیلات از طریق طرح‌های گوناگون به اقشار مختلف جامعه اقدام نموده و همچنان به دنبال کشف نیاز‌های کارآفرینان در امر اشتغالزایی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: