April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تکمیل وجه توسط منتخبان اصلی سامانه یکپارچه فروش
کد خبر: ۳۷۸۸۹۱
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
0
زمان تقریبی فاکتور کردن خودرو‌های فروخته شده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشخص شد.
۱۲۵ هزار دستگاه خودرو چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند
با اتمام زمان واریز وجه منتخبان اصلی اولین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو این سوال مطرح است که خودرو‌های عرضه شده در سامانه یکپارچه زمانی به دست صاحبان خود خواهند رسید؟

اولین طرح فروش از طریق سامانه یاد شده از ۲۷ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد برگزار شد. سیاست گذار خودرویی در این سامانه ۱۱۵ طرح فروش را برای ۳۳ مدل از محصولت تولیدی شرکت‌های خودروساز برگزار کرد. این ۱۱۵ طرح فروش در قالب فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید عرضه شدند. براساس اعلام وزارت صمت حدود ۱۲۵ هزار نفر تحت عنوان منتخبان اصلی نسبت به تکمیل مدارک و واریز وجه اقدام کردند.

طرح فروش فوق العاده در میان طرح‌های فروش یاد شده از استقبال بیشتری برخوردار است بنابراین بخش قابل توجهی از ۱۲۵ هزار نفر منتخب اولین فروش سامانه یکپارچه را ثبت نام کنندگان برای طرح فروش فوق العاده تشکیل می‌دهند.

با توجه به تاثیر فروش فوق العاده روی کاهش قیمت خودرو در بازار این سوال مطرح است که خودرو‌های عرضه شده در فروش فوق العاده سامانه یکپارچه چه زمانی به دست صاحبان خود خواهند رسید؟

بازه زمانی عرضه خودرو در فروش فوق العاده سامانه یکپارچه همانند طرح‌های پیشین فروش که توسط خودروسازان برگزار می‌شد، سه ماهه در نظر گرفته شده است؛ بنابراین خودروسازان حاضر در اولین فروش از مسیر سامانه یکپارچه سه ماه فرصت دارند تا خودرو‌های فروخته شده را به صاحبان آن‌ها تحویل دهند. اما خودروسازان در این سامانه فروش علاوه بر اینکه محصولات مدل ۱۴۰۱ را عرضه کردند، برخی از محصولات را با مدل ۱۴۰۰ در ویترین خود قرار دادند. در واقع خودرو‌هایی که با مدل ۱۴۰۰ در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شدند همان خودرو‌های ناقصی هستند که شرکت‌های خودروساز در این مدت تکمیل کرده اند، اما به توجه به شماره شاسی و بدنه خودرو که مربوط به سال گذشته است، پلیس راهور قبل نکرده تا آن‌ها را با مدل ۱۴۰۱ پلاک کند؛ بنابراین از آنجایی که بخشی از محصولات با مدل ۱۴۰۰ فروخته شده اند این به آن معناست که این خودرو‌ها در پارکینگ خودروسازان موجود هستند. این احتمال وجود دارد که شرکت‌های خودروساز محصولات فروخته شده با مدل ۱۴۰۰ را به سرعت و در بازه‌ای حدود یک ماهه برای منتخبان فاکتور کنند.

محصولاتی که در طرح‌های پیش فروش و مشارکت در تولید عرضه شدند نیز در بازه زمانی تعیین شده توسط خودروسازان برای منتخبان فاکتور خواهند شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: