کد خبر: ۳۷۸۹۳۵
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
0
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی نرخ برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت که قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.
لوازم خانگی گران شد
امید قالیباف درباره افزایش نرخ شوینده‌ها گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هشتم خرداد ماه، افزایش نرخ شوینده‌ها نسبت به نرخ قبلی مصوب سال ۱۴۰۰، تا سقف ۲۵ درصد مجاز شد.

البته به گفته وی، کالا‌هایی که در سطح عرضه هستند، باید با نرخ درج شده قبلی عرضه شوند.

موضوع افزایش نرخ شوینده‌ها از اوایل اردیبهشت مطرح و ابتدا با مخالفت وزارت صمت مواجه شد. حتی در مقطعی در شبکه‌های اجتماعی برگه‌ای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش نرخ ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده منتشر شد، اما در نهایت ستاد تنظیم بازار سقف افزایش نرخ این محصولات را ۲۵ درصد اعلام کرد.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف نرخ لوازم خانگی در امسال، اظهار کرد: در حوزه لوازم خانگی، افزایش ۱۵ درصد برای تلویزیون و ۱۰ درصد برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی تایید شده و از اول تیر ماه اجرا می‌شود.

چند روز پیش هم دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش نرخ لوازم خانگی به سازمان حمایت خبر داده و گفته بود که بازار کشش افزایش نرخ ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش نرخ استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: