کد خبر: ۳۷۸۹۷۱
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
فرسودگی و کمبود اتوبوس‌ها باعث شده است تا سرعت خدمات رسانی به شهروندان کاسته شود و این امر اتلاف وقت آنان را به دنبال دارد.
پوست اندازی حمل و نقل عمومی تهران با ورود اتوبوس‌های جدید
فرسودگی و کمبود اتوبوس‌ها باعث شده است تا سرعت خدمات رسانی به شهروندان کاسته شود و این امر اتلاف وقت آنان را به دنبال دارد و در پی آن صدای اعتراض به این وضعیت از شهروندان شنیده می‌شد که شهرداری را به اقدام واداشت.

شهرداری تهران اعلام کرده است که ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری تحویل داده شده، اما یک سوم از آن‌ها مربوط به شهرداری بوده و از این تعداد نیز بسیاری از آن‌ها نیازمند بازسازی بوده‌اند البته باید به این نکته نیز توجه داشت که به طور قطع وجود این تعداد اتوبوس جوابگوی مسافران تهرانی نیست و برای همین مدیریت شهری باید به فکر خرید اتوبوس‌های بیشتری باشد.

تعهد ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در قانون بودجه
در این راستا علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: این تعداد اتوبوس جوابگوی حمل و نقل مسافر نیست بنابراین برای خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس قرارداد بستیم، اما تا امروز ۱۲۰ دستگاه وارد مدار شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه را نیز از طریق تعویض مخازن گاز وارد مدار می‌کنیم. البته برای افزودن ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ۲ هزار دستگاه از طریق وزارت کشور و ۹۰۰ دستگاه آن به شهر تهران با قدرالسهم ۲۰ درصد پرداخت هزینه از طرف شهرداری اختصاص دارد؛ ۱۴۰۰ دستگاه را در قانون بودجه تعهد کردیم که بازسازی کنیم و بخشی از آن نیز مجوز گرفتیم که یا واردات داشته باشیم یا از طریق داخل تأمین کنیم که تعداد آن ۱۰۰۰ دستگاه است.

تحولات اساسی در حمل و نقل عمومی با ورود اتوبوس‌های جدید به تهران
مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگویی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای توسعه اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی چند برنامه با یکدیگر و به صورت موازی پیش می‌رود و قرارداد‌هایی در دست انعقاد است.

وی در خصوص این برنامه‌ها گفت: یکی از قرارداد‌ها در حوزه اتوبوسرانی مربوط به خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس است و وزارت کشور این موضوع را دنبال می‌کند؛ بر اساس آنچه که اعلام شده این اتوبوس‌ها تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می‌شوند.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود دارد که با ورود این ۹۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تحول اساسی در ناوگان اتوبوسرانی تهران رخ می‌دهد و ۵۰ درصد ناوگان با این خرید توسعه پیدا می‌کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اورهال ناوگان اتوبوسرانی تهران بیان کرد: اورهال ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق شرکت واحد آغاز شده است و این اتوبوس‌ها برای ادامه خدمت تعهدی حداقل ۵ سال خواهند داشت.

وی ادامه داد: در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید به این نکته اشاره کنم که مجوز واردات هزار دستگاه اتوبوس از سوی دولت در حال طی شدن است و به محض نهایی شدن وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

پایتخت حداقل به پنج هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد که به گفته معاون حمل و نقل ترافیک چهار هزار دستگاه اتوبوس از داخل تأمین خواهند شد و هزار دستگاه اتوبوس نیز از خارج از کشور خریداری خواهد شد، اما باید به این موضوع توجه داشت که اتوبوس‌های خریداری شده باید حداقل بتوانند ۵ سال کار کنند و استاندارد‌های آلایندگی را نیز کسب کند حال باید منتظر ماند و دید تا چه زمان ناوگان اتوبوسرانی تهران تکمیل می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: