کد خبر: ۳۷۹۰۴۶
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
با آزادسازی یارانه آرد، نانوایان که آرد دولتی دریافت می‌کنند به کارتخوان مجهز شدند.
نانوا‌های تهران به کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند
این روزها، استفاده از کارت خوان در سراسر کشور، فراگیر شده است. دستگاه کوچک قابل حملی که با پیدایش آن، تغییرات چشمگیری در نظام اقتصادی کشور پدید آمده و همچنان روز به روز استفاده از آن مرسوم‌تر می‌شود.

این دستگاه کوچک، خدمات بزرگی را ارائه می‌دهد و همچون یک بانک ساده، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

شرکت کارت پردازش دامون با ارائه انواع دستگاه‌های کارتخوان، نقش مهمی در فراگیری استفاده از دستگاه کارتخوان

داشته و در جهت سهولت انجام خدماتی همچون خرید و فروش، پرداخت قبض.

دریافت صورتحساب و موجودی، قدم برداشته است. در ادامه با مزایای استفاده از دستگاه کارت خوان آشنا خواهید شد.
دستگاه پوز (pos) چیست؟

دستگاه کارتخوان یا دستگاه پوز که مخفف Point Of Sale به معنای نقطه فروش است، درواقع دستگاهی است که با استفاده از کارت بانکی، وجه را به صورت الکترونیکی از حساب خریدار به حساب فروشنده منتقل می‌کند. استفاده از دستگاه‌های پوز در سراسر جهان بیش از ۳۰ سال است که مرسوم شده است چرا که مزایای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان، برای مردم این کشورها، شفاف سازی شده است.
مزایای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان چیست؟

دستگاه‌های کارتخوان نقش کاتالیزور را در نظام اقتصادی ایفا می‌کنند. عملیات‌های نقل و انتقال پول با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تسریع شده اند و گردش مالی در سیستم بانکداری‌های کشور، بیشتر می‌شود.

با به وجود آمدن دستگاه‌های کارتخوان، پول نقد کمتری در دسترس مردم قرار می‌گیرد

و در عوض سرمایه‌های نقدی بیشتر در حساب‌های بانکی انباشته می‌شود

که همین امر در سرمایه گذاری‌های بانکی و پیشرفت کشور نقش مهمی دارد.

استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ضریب امنیتی بالایی دارند. علاوه بر اینکه اصل پول در حساب شما قرار گرفته و از دست سارقان و دزدان در امان خواهد ماند، به هیچ عنوان امکان از بین رفتن پول در تراکنش‌های این دستگاه وجود نخواهد داشت. حتی اگر عملیات ناموفق انجام شود، مجددا پول به حساب شما باز گردانده می‌شود.

دستگاه کارتخوان سیار که یکی از انواع دستگاه‌های پوز می‌باشد، با قابلیت اتصال

به وایفای و شبکه‌های داخلی، قابل استفاده در همه مکان‌ها است. این ویژگی جذاب، مشاغل

بسیاری را رونق داده است و در عملیات خرید و فروش آن ها، تسهیل بخشیده است.

استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هیچ کارمزدی را از دارنده کارت کسر نمی‌کند و یک نقطه مثبت در خرید با کارت اعتباری است.

سالانه مبالغ زیادی صرف چاپ و نگهداری اسکناس‌ها می‌شود. استفاده از کارتخوان‌ها به جای خرید سنتی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های چاپ و نگهداری اسکناس‌ها دارد.

کارتخوان‌ها یک بانک کوچک قابل حمل هستند که عملیات ساده بانکی را انجام می‌دهند.

دیگر برای پرداخت قبوض و دریافت موجودی، نیازی به مراجعه به بانک نخواهید داشت.

با کارتخوان‌ها می‌توان مبالغ بالایی خرید کرد. در صورتی که همیشه.

مشکل عدم وجود پول نقد، در خرید‌های بالا به چشم می‌خورد. معمولا برای خرید یک دست مبل.

هیچ انسانی ۱۰ میلیون تومان پول نقد با خود جابجا نمی‌کند در صورتی که در گذشته ها.

خرید‌ها با اسکناس انجام میگرفت و دردسر‌های بالایی داشت.
 
بعد از آزادسازی یارانه آرد صنف و صنعت، آزادسازی یارانه آرد دیگر نانوایان که آرد دولتی دریافت می‌کردند مطرح شد از این‌رو مسئولان مربوط تصمیم گرفتند برای آزمون و خطا این طرح نخست آن را در برخی استان‌ها از جمله زنجان و سپس در قزوین عملیاتی کنند. به نظر می‌رسد افزایش قیمت نان با آزاد شدن نرخ آرد، بیش از هر موضوع دیگر اجرای این طرح را تعویق انداخته است از این‌رو مسئولان به اصطلاح دست به عصا این طرح را در شهر‌های پایلوت عملیاتی می‌کنند.

تغییری در قیمت نان تا پایان سال جاری نخواهد شد و نان با همان نرخ سابق عرضه می‌شود قیمت نان لواش در زنجان ۳۵۰ تومان، نان بربری ۱۱۰۰ تومان و نان سنگک ۱۵۰۰ تومان خواهد ماند و اجرای این طرح افزایش قیمت را به دنبال نخواهد داشت البته نرخ نان ممکن است بنا به نرخ تورم در سال آینده تغییر کند.

بیژن نوروزی مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار داشت: در جلسه‌ای در استانداری تهران با ریاست حشمت‌الله عسگری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اعلام شد که ۶۸۰۰ دستگاه کارت خوان هوشمند در نانوایی‌های تهران نصب می‌شود.

وی افزود: اتحادیه نیز اعلام کرد که آمادگی لازم برای نصب دستگاه‌ها را دارد و برای این اقدام ملی همکاری‌های لازم را دارد.

نوروزی مقدم گفت: به ۹ هزار واحد نانوایی کشور آرد یارانه‌ای پرداخت می‌شود، اما فعلا به تعداد ۶۸۰۰ واحد، دستگاه کارتخوان هوشمند آماده برای نصب وجود دارد، بر اساس اعلام استانداری برای مابقی واحد‌های نانوایی نیز این کارتخوان نصب می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: بعد از نصب کارتخوان‌های هوشمند، فروش نان با این دستگاه‌ها انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه فعلا آرد یارانه‌ای به واحد‌های نانوایی پرداخت می‌شود شکل پرداخت یارانه نان تغییری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه آرد نانوایی‌ها آزاد شود، نیز دولت مابه التفاوت قیمت نان را به حساب نانوایان واریز می‌کند تا مردم کماکان نان را به قیمت قبل خریداری کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در پاسخ به اینکه آیا قیمت نان برمبنای آرد یارانه‌ای تغییری نخواهد داشت گفت: نرخ نان برای ۱۴۰۰ است و قرار بود که نرخ جدید به نانوایان ارائه شود، اما با این وجود با افزایش قیمت در این مقطع موافقت نشده است و نرخ‌های سال گذشته اعمال می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: