کد خبر: ۳۷۹۱۰۹
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر از ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌های معدنی با حمایت گل گهر خبر داد.
ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌های معدنی با حمایت گل‌گهر
مهندس مصطفی عبداللهی گفت: این قطعه با حمایت شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر و پیمانکاران گهر همکار و آرمان گهر، توسط گروه صنعتی صراط فتح سیرجان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین قطعات ارزبر زنجیره فولاد و معدن کشور، لاستیک دامپتراک‌های معدنی است، گفت: تولید این قطعه به حجم سرمایه‌گذاری عظیمی نیاز دارد که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در گام اول، رویکرد کاهش مصرف این قطعه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر اظهار داشت: تاکنون دو اقدام جهت کاهش مصرف لاستیک دامپتراک‌های معدنی تدوین و اجرا شده است که شامل روکش لاستیک‌های معدنی و گارد محافظ لاستیک بوده است.

عبدالهی افزود: گارد محافظ لاستیک که شرکت RUD آلمان طراح و تولید کننده آن با برند تجاری SideFlux است؛ از آسیب به دیواره کناری لاستیک جلوگیری می‌کند، اما در معادن به خاطر وجود سنگ‌های تیز و عدم دید کامل لاستیک‌ها توسط راننده به خصوص لاستیک عقب سمت شاگرد پارگی لاستیک از ناحیه دیواره کناری به صورت متعدد اتفاق می‌افتد و گاه لاستیک با سطح آج مناسب، به دلیل پارگی از دیواره کناری، قابلیت ادامه کار را از دست داده و پیمانکاران مجبور به تعویض لاستیک می‌شود.

عبداللهی بیان کرد: بر اساس تفاسیر فوق، پروژه ساخت گارد محافظ لاستیک، توسط گروه صنعتی صراط فتح سیرجان در دستور کار قرار گرفت و اولین نمونه آن بر روی یکی از دامپتراک‌های پیمانکاران منطقه گل‌گهر جهت تست عملیاتی نصب شد، تا در صورت موفقیت آمیز بودن تست عملیاتی، تولید انبوه آغاز و بر روی کلیه دامپتراک‌ها و سایر ماشین آلات معدنی نصب شود.

وی افزود: این قطعه نه تنها در معادن منطقه گل‌گهر، بلکه در کلیه معادن ایران کاربرد دارد و کمک شایانی به کاهش مصرف لاستیک و خروج کمتر ارز از کشور خواهد کرد.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر ضمن تشکر از همکاران واحد‌های تعمیرات و آپارات شرکت‌های گهرهمکار و آرمان‌گهر که در طول مراحل ساخت، با انتقال دانش و تجربیات خود، به انجام پروژه کمک کردند، گفت: امیدواریم با همفکری و تلاش یکدیگر شاهد اعتلای بیشتر صنعت کشور باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: