کد خبر: ۳۷۹۱۲۰
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صورتحساب نهایی برگزاری این مسابقات را اعلام کرد.
صورتحساب نهایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتشر شد
این رقم ۲ برابر بودجه‌ای است که در زمان اعطای میزبانی بازی‌ها به ژاپن در نظر گرفته شده بود، اما ۲۰۲ میلیون یورو کمتر از مبلغ پیش بینی شده در دسامبر گذشته است. این رقم در آخرین جلسه هیئت اجرایی توکیو ۲۰۲۰ و قبل از اینکه این نهاد به طور رسمی در پایان این ماه منحل شود، فاش شد. توکیو ۲۰۲۰ مایل بود که چهره نهایی را به عنوان یک پیروزی به تصویر بکشد، زیرا توانست بازی‌ها را در شرایط بی سابقه‌ای برگزار کند. هزینه نهایی برای اقدامات ضد کرونا ۲۴۴ میلیون یورو بود.

در سپتامبر ۲۰۱۳ زمانی که توکیو با شکست دادن استانبول و مادرید میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ را دریافت کرد، بودجه در نظر گرفته شده ۵.۱ میلیارد یورو بود. بودجه جدیدی در دسامبر ۲۰۱۶ اعلام شد و توکیو ۲۰۲۰ ادعا کرد که رقم نهایی ۵۲۹ میلیون یورو کمتر از مبلغ پیشین است. هزینه بازسازی مکان‌ها کمتر از حد انتظار بود، و دلایل دیگر، به کاهش رقم نهایی نسبت به رقم پیش بینی شده در دسامبر کمک کرد.

گزارش نهایی نشان داد که هزینه ساخت سالن ها، از جمله بازسازی استادیوم ملی، ۶.۱ میلیارد یورو بود، در حالی که هزینه‌های عملیاتی شامل حمل و نقل و امنیت بالغ بر / ۳.۶ میلیارد یورو شد. ۱.۴ میلیارد یورو صرف هزینه‌های مربوط به محل برگزاری مسابقات، مانند زیرساخت‌های موقت و فناوری شد و ۳.۱ میلیارد یورو هم برای مخارج خدماتی مانند رقابت و عملیات محل برگزاری، حمل و نقل و امنیت هزینه شد. کل هزینه‌های مربوط به بازی‌های پارالمپیک هم ۱.۱ میلیارد یورو بود.

این گزارش ادعا می‌کند که تصمیم دشوار برای برگزاری بازی‌ها تقریبا بدون تماشاگر به این معنی است که به جای درآمد ۶۲۷ میلیون یورویی از فروش بلیت، آن‌ها فقط ۲.۸ میلیون یورو کسب کردند. گزارش رسمی توکیو ۲۰۲۰ که به IOC تحویل داده شده است، ادعا می‌کند که "اولویت دادن به ایمنی و امنیت " در بحبوحه همه‌گیری کرونا باعث شد بیشتر سالن‌ها بدون تماشاگر باشند.

توکیو ۲۰۲۰ باید ۴.۴ میلیارد یورو از کل هزینه‌ها را پوشش دهد، دولت محلی ۴.۱ میلیارد یورو و دولت ملی ۱.۳ میلیارد یورو. عدم فروش بلیت به توکیو ۲۰۲۰ ضربه زد، اما حامیان مالی محلی به میزان ۲.۶ میلیارد یورو این کاستی را جبران کرد.

سایر منابع اولیه درآمد برای توکیو ۲۰۲۰ شامل کمک ۶۰۶ میلیون یورویی IOC و ۳۹۷ میلیون یورویی حامی مالی برنامه المپیک - TOP - بود.

گزارش توکیو ۲۰۲۰ مدعی شد که معرفی ورزش‌های شهری مانند اسکیت‌برد جذابیتی برای جوانان ایجاد کرد و این بازی‌ها همچنین فرصتی برای نشان دادن بهبود ژاپن پس از زلزله ویرانگر، سونامی و فاجعه هسته‌ای سال ۲۰۱۱ بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: