نایب رییس اتاق اصناف تهران مطرح کرد
کد خبر: ۳۷۹۱۶۵
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
نایب رییس اتحادیه اتاق اصناف تهران با اشاره به نامگذاری روز اصناف و اهمیت کسبه در مدیریت اقتصاد کشور گفت: اصناف در تمام دنیا توزیع کننده کالا هستند که در قالب واحد‌های کوچک نقش موثر و پویایی در رونق اقتصادی دارند.
انصاف نیست گرانی‌ها را به اصناف نسبت بدهیم
خسرو ابراهیمی نیا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه در تهران ۱۳۵ اتحادیه صنفی وجود دارد گفت: حدود ۴ میلیون واحد صنفی در سراسر کشور داریم که اگر بخواهیم به نقش آفرینی کسبه بپردازیم، متوجه می‌شویم که تمام اقشار مردم با اصناف در ارتباط روزانه هستند.
 
وی با اعلام اینکه مردم به صورت روزانه با نانوا، راننده، تاکسی، فروشندگان کالا و خدمات و بسیاری مشغل دیگر ارتباط مستقیم دارند گفت: اگرچه اصناف به عنوان یک واحد تولیدی، توزیعی یا خدماتی نقش آفرینی می‌کنند، اما خود آنان مصرف کننده هستند و با دیگر کسبه ارتباط نزدیک دارند و همین امر نشان می‌دهد که از درد جامعه آگاه هستند.
 
رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس افزود: به عنوان مثال خواربارفروش کاسب است، اما وقتی به پوشاک نیاز دارد، باید به صنف دیگری مراجعه کند، یا برای معامله خانه، باید به صنف املاک برود، بنابراین یک اصناف جامعه شغلی بزرگ را شامل می‌شود.
 
وی با اعلام اینکه اصناف در عرف و فرهنگ بازار، شاخص‌های خودشان را دارند گفت: کاسب حبیب خداست و تاج حبیب اللهی بر سر دارد، به همین دلیل است که کسبه هنگام شروع کار با بسم الله و صلوات قفل مغازه را باز میکنند و در پایان شب با تشکر از خدا بابت روزی که به آن‌ها داده، مغازه را میبندند.
 
ابراهیمی نیا با اعلام اینکه اصناف در کار‌های خیر گام‌های بزرگ و تاثیرگذاری بر داشته اند گفت: از ساخت مدرسه تا گلریزان برای آزادی زندانیان، خرید جهیزیه، گرفتن دست نیازمندان و ده‌ها عمل خداپسندانه دیگر، از جمله اتفاقاتی است که از سوی اصناف صورت میگیرد و بدلیل آنکه اهل ریا نیستند، در مورد آن‌ها اطلاع رسانی نمی‌کنند.
 
وی با اعلام اینکه کسبه همواره جانب مشتری را می‌گیرد گفت: هنگام فروش یک کالا، باید شاهین‌های کفه ترازو روبروی هم بایستد، اما کسبه همواره کفه مشتری را سنگین‌تر میکنند و سعی دارند مشتری نفع بیشتری ببرد.
 
نایب رییس اتحادیه اتاق اصناف تهران با تاکید بر اهمیت نقش اصناف در مباحث اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی گفت: به همین دلیل است که در تقویم، روزی را برای قدردانی از اصناف تعیین کرده‌اند.
 
 
وی با اشاره به پیام تبریک رئیس مجلس به مناسبت روز اصناف گفت: مسئولان به جایگاه اصناف پی برده اند و به همین دلیل است که شاهد بزرگداشت اصناف از سوی مسئولان هستیم.
 
ابراهیمی نیا با تاکید بر اینکه با وجود تمام تلاش‌ها و کوشش‌هایی که اصناف برای رساندن کالا و خدمات با قیمت مناسب به دست مردم داشته اند، اما شاهد برخی کم لطفی‌ها و اتهامات بی اساس هستیم گفت: اصناف هرگز نقشی در گرانی و بحران‌های اقتصادی ندارند، زیرا مطابق قانون عمل می‌کنند و اگر جنسی را می‌فروشند، بر اساس قانون، درصدی که مشخص شده را دریافت می‌کنند و کالا را به مشتری می‌دهند، بنابراین بحران‌ها و گرانی‌ها ناشی از قیمت‌گذاری‌هایی است که از سوی تولید کننده، وارد کننده و دولت صورت میگیرد و انصاف نیست گرانی‌ها را به اصناف نسبت بدهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: