کد خبر: ۳۷۹۱۷۸
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
بازار امروز چهارشنبه اول تیر ۱۴۰۱ شاهد رنج شدن قیمت دلار بود. حباب سکه هم امروز بزرگتر شد و به محدوده ۱۴ درصد رسید.
قیمت دلار رنج شد
بازار امروز چهارشنبه اول تیر ۱۴۰۱ شاهد رنج شدن قیمت دلار بود. هفت روز است که قیمت اسکناس آمریکایی از یک محدوده خاص خارج نشده است.

امروز در بازار سلیمانیه و هرات هم نرخ اسکناس آمریکایی افزایشی بود.

رشد اندک دلار در بازار رسمی
در بازار رسمی هم قیمت دلار رشد اندکی را ثبت کرد. قیمت دلار در صرافی ملی صبح امروز در محدوده ۲۷ هزارو ۶۹۵ تومان به فروش رسید. اسکناس آمریکایی ظهر امروز به قیمت ۲۷ هزارو ۶۹۳ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز سه شنبه ۲۰ تومان نوسان رو به بالا را نشان می‌دهد. در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار نزدیک به ۶۰ تومان از دیروز بالاتر بود و در محدوده ۲۷ هزار و ۵۵۸ تومان معامله شد.

نرخ توافقی دلار در بازار
«کامران سلطانی زاده» رئیس کانون صرافان امروز در گفتگو با تسنیم گفت، در بازار متشکل و رسمی ارز، بر اساس توافق بین فروشنده و خریدار هر دلار از ۲۹ هزار و ۳۰۰ تا ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

حباب سکه بزرگتر شد
بازار جهانی طلا امروز هم مانند روز‌های گذشته نزولی بود. قیمت اونس طلا عصر امروز نزدیک به ۶ دلار پایین‌تر از روز قبل معامله شد. این فلز گران بها در محدوده ۱۸۲۹ دلار نرخ گذاری شد.

در بازار داخلی ایران هم عصر امروز در مقایسه با روز قبل قیمت طلا ۱۸ عیار تقریبا ۳ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش پیدا کرده بود. قیمت طلا امروز ۱ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۰۰ تومان بود.

قیمت سکه هم امروز با رشد قیمت دلار پیشروی کرد. فلز زرد نگ داخلی امروز بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و به سمت محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز برداشت. سکه امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. با قیمت مذکور فاصله ارزش ذاتی سکه و قیمت نقدی آن در یک قدمی ۲ میلیون تومان است. حباب سکه هم امروز بزرگتر شد و به محدوده ۱۴ درصد رسید. به باور فعالان بازار یکی از عواملی که می‌تواند از حباب سکه را کاهش دهد قیمت اونس طلاست. قیمت طلای جهانی هم در روز‌های اخیر در حال عقب نشینی بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: