کد خبر: ۳۷۹۲۰۸
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
گوگل به دلیل عدم جلوگیری از انتشار محتوای ممنوعه، برای دومین بار در یک قدمی جریمه رگولاتور روسیه قرار گرفته است.
گوگل در یک قدمی جریمه دوباره از سوی رگولاتور روسیه
آلفابت، شرکت مادر گوگل، ممکن است با جریمه ۵ تا ۱۰ درصدی از گردش مالی خود در روسیه مواجه شود. تنظیم کننده ارتباطات دولتی در روز چهارشنبه اعلام کرد این جریمه به دلیل شکست مکرر در حذف محتوای ممنوعه از جمله اطلاعات گمراه کننده در یوتیوب در مورد رویداد‌های اوکراین، اعمال خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، این دومین جریمه بر اساس درصدگردش مالی است که گوگل می‌تواند از سوی روسیه با آن روبرو شود. در ماه می‌نمایندگان روسیه بیش از ۷.۷ میلیارد روبل (۱۴۳ میلیون دلار) از گوگل را توقیف کردند. این اولین باری بود که مسکو درصدی از گردش مالی سالانه این شرکت را محاسبه کرد.

روسکومنادزور، رگولاتور روسی در این باره می‌گوید: «وبسایت یوتیوب به شکل عمدی اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را در مورد پیشرفت عملیات نظامی ویژه در اوکراین را منتشر می‌کند و نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه را بدنام می‌کند.»

روسیه و یوتیوب

این گزارش می‌گوید که تکرار این تخلفات می‌تواند منجر به جریمه ۵ تا ۱۰ درصدی گردش مالی سالانه شرکت گوگل در روسیه شود که مبلغ آن در دادگاه تعیین می‌شود. رویترز محاسبه کرد که جریمه قبلی این شرکت معادل ۸ درصد از گردش مالی بوده است.

روسکومنادزور همچنین گفت که یوتیوب به انتشار محتوایی اجازه داده است که دیدگاه‌های افراطی و فراخوان کودکان را برای شرکت در اعتراضات غیرمجاز تبلیغ می‌کند. این رگولاتور اعلام کرده که گوگل اکنون بدون احتساب جریمه گردش مالی، مجموعاً ۶۸ میلیون روبل جریمه شده است، اما همچنان بیش از ۷ هزار مورد محتوای ممنوعه در پلتفرم یوتیوب باقی مانده است. روسیه دسترسی به توئیتر و شبکه‌های اجتماعی متعلق به متا را محدود کرده است، اما گوگل را مسدود نکرده است.

یکی از اعضای دومای ایالتی هفته گذشته گفت که یوتیوب و گوگل هنوز "خط معقولیت" را رد نکرده اند، اما در جنگ اطلاعاتی علیه روسیه شرکت داشتند. روسیه در سال‌های اخیر به دلیل طیف وسیعی از تخلفات، تاکنون جریمه‌های متعددی را برای شرکت‌های فناوری خارجی صادر کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: