April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۹۲۱۷
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
0
جدیدترین microSD شرکت میکرون قابلیت ذخیره سازی بالایی داشته و ۵۰ درصد بیشتر از کارت حافظه C۲۰۰ ظرفیت دارد.
میکرون از جدیدترین کارت حافظه اش رونمایی کرد
کارت حافظه یکی از قدیمی‌ترین انواع محصولات ذخیره سازی فایل در دنیا است. امروزه در بازار جهانی، شرکت‌ها با ساخت انواع این محصولات قصد جذب مخاطب را دارند. محصولاتی با تنوع در امکانات و قابلیت از وزن آن‌ها گرفته تا ظرفیت ذخیره سازی که هدف همه تولید کنندگان افزایش میزان ظرفیت ذخیره سازی این محصولات است.


به گزارش techradar، در این کارت ۱.۵ ترابایتی می‌توان ۳۵۰ دی وی دی، ۷۰ دیسک بلورِی یا ۱۵ هزار دیسک Zip را ذخیره کرد. به گفته مسئولان شرکت Micron، کارت حافظه i۴۰۰ بالاترین ظرفیت ذخیره سازی در جهان را داشته و ۵۰ درصد بیشتر از کارت حافظه C۲۰۰ ظرفیت دارد. شرکت میکرون برای ساخت این محصول از فناوری ۳D NAND استفاده کرده است. این فناوری در تولید SSD‌ها هم نقش داشته و منجر به بالا رفتن ظرفیت ذخیره سازی و کاهش نرخ خطا و مصرف انرژی می‌شود.

کارت حافظه

با توجه به شواهد احتمالا قیمت این محصول گران بوده و تهیه آن نیز آسان نخواهد بود؛ چرا که قابلیت ذخیره فایل به مدت پنج سال و با کیفیت 24x7 را داشته و همچنین در طراحی آن شاخص MTBF نیز درنظر گرفته شده است. با استفاده از این شاخص می توان مدت زمان کارکرد سیستم و زمان باقی مانده تا خرابی آن را پیش بینی کرد. فناوری 3D NAN به کار رفته در این محصول بر خلاف C200 از 176 لایه تشکیل شده است. همچنین کارت حافظه i400 در ظرفیت هایی مثل 64 گیگابایت هم موجود است.

ویژگی SD Express

تا به امروز شرکت هایی مانند Silicon Power، Lexar، Sandisk، Teamgroup و PNY همگی کارت حافظه با ظرفیت 1 ترابایت ساخته اند. کینگستون و سامسونگ هم بی سر و صدا و بدون حاشیه برنامه هایی برای ساخت کارت حافظه دارند. البته ایجاد فضای ذخیره‌سازی ابری، پهنای باند ارزان و اتصال پرسرعت، ظرفیت ذخیره سازی افزایش یافته و استفاده از کارت حافظه چنان مرسوم و رایج نیست. جدیدترین محصول شرکت میکرون فاقد ویژگی SD Express است؛ فناوری پرسرعتی که قابلیت انتقال داده را تا 4 گیگابایت در ثانیه افزایش می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: