کد خبر: ۳۷۹۲۶۴
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
0
با افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی نیز تا محدوده ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پایین رفته است که فاصله حدودا ۱۴ درصدی با قیمت بازار دارد.
آزمون احتیاطی در بازار سکه
حباب سکه روز به روز بیشتر می‌شود. با بالا رفتن حباب سکه ممکن است احتیاط خریداران این بازار بیشتر شود. با این حال، فلز گران بهای داخلی حداقل تا روز پنج شنبه تمایل برای افت شدیدی را از خود نشان نداد و حتی در بازار بورس کالا گرایش به شکست مرز ۱۶ میلیون تومانی داشت.

با توجه به افت بهای طلا در بازار‌های جهانی در انتهای هفته می‌توان انتظار داشت که سکه در روز جاری تحت فشار کاهشی‌های بازار قرار بگیرد. فلز زرد روز جمعه در کانال هزار و ۸۲۰ دلار به کار خود پایان داد، حال آنکه بازیگران افزایشی در انتظار صعود آن به بالای سطح هزار و ۸۵۰ دلار بودند.

با افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی نیز تا محدوده ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پایین رفته است که فاصله حدودا ۱۴ درصدی با قیمت بازار دارد. حباب سکه در سال جاری هرگز به این محدوده نرسیده بود و این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای افزایشی‌های بازار باشد.

با وجود خطرات حباب سنگین سکه، برخی از فعالان باور دارند که در شرایط کنونی فلز گران بهای داخلی چندان توجهی به میزان حباب ندارد و بیشتر بر اساس انتظارات تورمی آتی مورد معامله قرار می‌گیرد. از نگاه این گروه، شرایط خرید و فروش در بازار دلار دشوار شده است و این موضوع می‌تواند زمینه ساز ورود برخی از سرمایه گذاران به بازار سکه شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: