April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۴ تیر ۱۴۰۱ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۹۳۱۲
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
امروز ۴ تیرماه ۱۴۰۱ برای هشتمین روز کاری متوالی خالص تغییر مالکیت بورس به سمت حقوقی‌ها بود و ۳۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.
تداوم ناامیدی سهامداران بورس
در معاملات روز شنبه چهارم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۱۳ هزار و ۵۹ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۳۳۴ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۳۶۶ واحدی در سطح ۴۲۲ هزار و ۶۵۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۶ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۵۸۴ واحد قرار گرفت.

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی شد و ۳۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۳ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بیشترین خروج پول حقیقی را در اولین روز معاملاتی هفته داشتند.

در مقابل نماد‌های ورنا، خگستر، کنور، وساپا و ثفارس بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و گروه «خودرو و ساخت قطعات» برای دومین روز متوالی بیشترین جذب سرمایه حقیقی را ثبت کردند.
 
امروز نماد‌های «فملی»، «فولاد» و «میدکو» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر بازار قیمت سهام اغلب نماد‌های خودرویی بازار رشد کرد و سبزترین گروه بازار بود. نماد‌های «خودرو»، «خساپا» و «وبصادر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.
 

در فرابورس نیز نماد‌های «فغدیر»، «آریا» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «خدیزل» و «کوثر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس سآبیک صدرنشین است و خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۲۱ درصد افزایش یافت و ۲۹ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۶ درصد رشد کرد و در رقم ۱۸۱ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) با صف خرید ۵۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خگستر، نماد‌های وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) و خزامیا (شرکت زامیاد) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) تعلق داشت که ارزش آن ۱۲ میلیارد تومان بود. پس از آسیاتک، نماد‌های سکرد، خچرخش، فتوسا و سفار بیشترین صف فروش داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: