سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛
کد خبر: ۳۷۹۳۷۳
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
0
کارشناس سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته جاری و افزایش دما به‌ویژه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد و گفت: با ورود توده گردوخاک از کشور عراق در نوار غربی و مرکزی کشور گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.
تداوم روند افزایشی دما تاپایان هفته
"کبری رفیعی" در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور، اظهار کرد: امروز (یکشنبه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و بخش‌هایی از گلستان و خراسان شمالی در بعضی از ساعات رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ خواهد بود.

وی افزود: فردا (دوشنبه) گستره بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد، البته روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و مناطق شمالی و شرق هرمزگان هم بارش‌ها خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق، گفت: این توده امروز به مناطق شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مناطق مرکزی کشور و همچنین استان‌هایی که در دامنه‌های البرز مرکزی واقع شده‌اند، وارد خواهد شد که موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

رفیعی با اشاره به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی تاکید کرد: خیزش گردوخاک امروز در استان‌های غربی مانند کرمانشاه، ایلام، کردستان و خوزستان رخ می‌دهد و آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، خسارت به صنایع کشاورزی، اختلال تردد و تاخیر و احتمال لغو پرواز‌ها از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

وی با اشاره به ماندگاری هوای گرم طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور، گفت: روند تدریجی افزایش دما به‌ویژه در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه برای اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج خواهند بود و امروز این شرایط در مناطق مرکزی خلیج‌فارس پیش‌بینی شده است.

رفیعی در وضعیت هوای پایتخت گفت: امروز برای تهران در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خواهیم داشت که بیشترین دما به ۳۸ درجه می‌رسد و فردا دمای هوا در پایتخت ۴۰ درجه خواهد بود. کمینه دما نیز فردا به ۲۷ درجه خواهد رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: