کد خبر: ۳۷۹۴۰۸
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
0
معامله گران بورس تهران امروز با تشدید عرضه از سوی معامله گران حقوقی در کنار حقیقی‌ها حتی با صف فروش خودرویی‌ها هم مواجه شدند. هرچند در میانه بازار روند معاملات متعادل شد.
جیب خالی سهامدار در روز‌های بی پولی بازار
امروز یک شنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۱۸ هزار و ۹۸۵ واحدی به یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما با کاهش ۴ هزار و ۹۷۵ واحدی عدد ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول، اما در حالی با ۱۶ هزار و ۵۴۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۳۵ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۳۰ هزار و ۱۵ واحدکاهش، به عدد ۲میلیون و ۹۱۲ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۶ میلیارد و ۱۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۹۰ هزار و ۱۸۹ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۲۳۶ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۳۴۷ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۷۷۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی‌ترین نماد‌های تأثیر گذار بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نماد‌های "فملی" با ۲۳۱۵ واحد، "نوری" با ۱۹۱۷ واحد و "فولاد" با ۱۰۲۸ واحد کاهش بودند در مقابل، اما نماد‌های معاملاتی "وساپا" با ۱۰۰و احد، "شیران" با ۸۹ واحد و "شاراک" با ۸۳ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

معامله گران بورس تهران امروز با تشدید عرضه از سوی معامل گران حقوقی به عرضه‌های روزانه حقیقی‌ها افزودند تا به این ترتیب بازار رخوت آور و دچار سکون این روز‌ها وارد وحشت زدگی مبهمی شود که ریشه و دلیل آن هر چه که باشد در وهله اول به نقدینگی در گردش آن و عدم حمایت جدید از بازار برمی گردد.

این وضعیت به گروه خودرویی‌ها نیز امروز تسری پیدا کرد و به یکباره صف خرید‌های میلیونی جاده مخصوصی‌ها را به صف فروش تبدلی کرد. هر چند در میانه بازار امروز روند معاملات خودرویی‌ها متعادل و حجم قابل توجهی از سهام از سوی حقوقی‌های حامی این گروه جمع آوری شد، اما روند بازار همچنان ناپایدار و غیر قابل اتکا است.

به نظر می‌رسد دورنمای بازار سهام در مواجه با آماره‌های اقتصادی همچون گمانه زنی برای افزایش احتمالی نرخ سود بانکی بر خبر‌های سریالی برجامی و مذاکرات هسته‌ای، چربش بیشتری داشته و همچنان بازار را با بی اعتمادی مواجه کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: