April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۶ تیر ۱۴۰۱ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۹۴۷۷
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
امروز شاخص کل بورس اندکی رشد کرد و از سقوط به کانال پائین‌تر در امان ماند.
رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس
در معاملات روز دوشنبه ششم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۲ هزار و ۷۴۱ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۸۱ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با افت ۳۸۸ واحدی در سطح ۴۱۷ هزار و ۲۹۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۳۵۰ واحد قرار گرفت.

صبح امروز شرکت فولاد خورستان که سهام آن با نماد فخوز در بورس تهران خرید و فروش می‌شود، هدف حمله سایبری قرار گرفت و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بدنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان بدلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.»

گفته می‌شود شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان نیز هدف حمله سایبری بوده‌اند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دهمین روز متوالی منفی شد و ۳۴۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۶ میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نماد‌های فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و پارس (شرکت پتروشیمی پارس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

امروز نماد‌های «شپنا»، «نوری» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نماد‌های «پارس»، «فخوز» و «وپارس» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «کگهر»، «صبا» و «ومهان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «شگویا» و «دی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
 

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و قچار پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند. امروز قیمت سهام اغلب نماد‌های پالایشی رشد کرد و صنعت «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار بود.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲۷ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۲ هزار و ۷۶ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۶۱ درصد کاهش یافت و ۲۶ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۲۸۵ درصد رشد کرد و در رقم ۱۳۱ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با صف خرید ۲۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حکشتی، نماد‌های قچار (شرکت قند چهارمحال) و زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومراد) تعلق داشت که ارزش آن ۵ میلیارد تومان بود. پس از فمراد، نماد‌های غنوش، ثغرب، فتوسا و فپنتا بیشترین صف فروش داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: