کد خبر: ۳۷۹۴۷۹
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
بیمه عمر یکی از انواع بیمه اشخاص است که به عنوان سرمایه‌گذاری با سود تضمینی و کاهش دغدغه و نگرانی افراد در طول زندگی کمک می‌کند بر همین اساس شرکت بیمه پارسیان برای مخاطبان خود بهترین بیمه نامه‌ها را طراحی کرده است که در ادامه می‌خوانید.
بیمه زندگی بیمه پارسیان، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
بیمه عمر قراردادی یک یا چند ساله است که میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه گذار منعقد می‌شود که در آن بیمه گذار متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعیین شده در قرارداد شده و این پرداخت‌ها تا زمانی معین، بسته به نوع قرارداد، ادامه خواهد داشت و با بروز وقایعی، چون مرگ، نقص عضو و ازکارافتادگی، ابتلا به بیماری لاعلاج یا احتیاج شخص به مراقبت‌های ویژه پزشکی و… شرکت بیمه موظف خواهد بود، سرمایه بیمه شده را به‌طور یکجا یا به صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص ثالثی که وی تعیین کرده، بپردازد.

در این گزارش با مزایای بیمه عمر آشنا شده و در انتها بهترین شرکت بیمه برای خرید این بیمه نامه نیز معرفی می‌شود.

انواع بیمه عمر:
بیمه‌های عمر بر طبق سلیقه و خواست بیمه شده، دارای طیف وسیعی از پوشش‌ها هستند. اما به اعتقاد صاحب نظران برخی از معروف‌ترین انواع بیمه‌های عمر به شرح زیر هستند:
*بیمه‌های تمام عمر
*بیمه‌های عمر زمانی
*بیمه‌های عمر و پس انداز (بیمه عمر مختلط)
*بیمه‌های عمر مستمری
*بیمه‌های عمر بازنشستگی
*بیمه‌های عمر گروهی

لازم به ذکر است که بیمه‌های عمر و پس ­انداز از کامل‌ترین و پرطرفدارترین بیمه‌های زیر مجموعه بیمه‌های عمر به شمار می‌روند.

محدوده سنی:
هر کودکی از بدو تولد تا بزرگسالان زیر ۷۰ سال و با هر سطح توان مالی می ­تواند تحت پوشش انواع مختلف بیمه ­های عمر قرار بگیرند.

کارکرد بیمه عمر:
کارکرد‌های بیمه‌های عمر به دو بخش اصلی سرمایه گذاری و پوشش‌های تکمیلی تقسیم می‌شود.

کارکرد سرمایه گذاری/ سرمایه‌ای به همراه سود تضمینی و سود مشارکت

مقدار سود تضمینی توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود و تمامی شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت آن به بیمه شدگان هستند. اما سود مشارکت به شرکت بیمه انتخابی و فعالیت‌های اقتصادی آن بستگی دارد؛ هرچه سود حاصله از سرمایه گذاری شرکت مذبور بیشتر باشد، سود مشارکتی بیمه شده نیز بالاتر است.

کارکرد پوشش‌های تکمیلی

سرمایه فوت
در صورت فوت بیمه­ شده، بسته به مقدار حق بیمه پرداختی توسط فرد و سال شروع بیمه (اینکه شخص در چندمین سال پوشش بیمه‌ای خود قرار دارد)، سرمایه فوت به وراث تعلق می­ گیرد.

پوشش بیماری‌های خاص
در صورت بروز علائم بیماری­‌هایی نظیر سرطان، سکته­‌های مغزی و قلبی، جراحی عروقی و پیوند اعضا، هزینه ­های درمان تا سقف معین شده در قرار داد توسط بیمه­ گر پرداخت خواهد شد.

پوشش از کار افتادگی دائم
از کار افتادگی به این معنا که شخص در اثر بروز حادثه و امراض لاعلاج، قادر به کسب درآمد نباشد؛ در این ­صورت معافیت از پرداخت حق بیمه بر طبق توافق مندرج در قرارداد برای شخص در نظر گرفته می­ شود. بسته به نوع قرارداد تا سقف %۱۰۰ سرمایه عمر، غرامت از کار افتادگی پرداخت می­شود.

نقص عضو
در صورت نقص عضو بیمه شده، غرامتی برابر با درصد نقص عضو از سرمایه از کار افتادگی مندرج در قرار داد محاسبه می ­شود.

هزینه‌های پزشکی در هنگام بروز حادثه
بی­ شک تحت درمان قرار گرفتن بیمه­ شده در صورت وقوع حوادث غرمترقبه، هزینه ­هایی را در بر خواهد داشت. بر اساس انتخاب بیمه شده در هنگام عقد قرارداد، درصدی از سرمایه به شخص پرداخت می­ گردد.

پوشش بروز حادثه
هر حادثه ناگهانی غیر عمدی توسط عوامل خارجی که منجر به بروز نقص عضو، از کار افتادگی، جرح و یا فوت بیمه شده بشود، تحت این پوشش قرار می­ گیرد. بر اساس انتخاب بیمه شده در زمان عقد قرار­داد، شخص می ­تواند تا ۱، ۲ و یا ۳ برابر سرمایه عمر خود را به عنوان پوشش دریافت کند. در صورت فوت نیز به همان ترتیب، غرامت به وراث تعلق می ­گیرد.

پوشش بیمه تکمیلی
برای یاری رسانی بیشتر در امر تامین هزینه ­های پزشکی، بیمه­ شدگان تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز قرار می ­گیرند. این پوشش دارای طیف وسیعی از خدمات است که ارائه­ شان بستگی به شرکت بیمه­ گذار دارد.

پوشش آتش سوزی
در صورت بروز آتش سوزی در منزل مسکونی بیمه شده (در صورت مالک بودن و یا داشتن اجاره نامه معتبر)، بیمه گر متعهد به پرداخت خسارت می‌شود. این پوشش نیاز به تمدید هرساله ندارد و تا بازخرید و یا پایان بیمه عمر ادامه خواهد داشت.

موارد ذکر شده برخی از مهم‌ترین کارکرد‌های بیمه­‌های عمر به شمار می‌روند. کمتر یا بیشتر بودن این پوشش ها، بستگی به شرکت بیمه‌ای انتخاب شده توسط بیمه گذار دارد.

استثنائات بیمه عمر
فوت در اثر:
*خودکشی
*مرگ بیمه شده به وسیله بیمه ¬گزار یا استفاده کننده
*مسافرت غیر عادی
*فعالیت‌های خطرناک
*مشاغل خطرناک
*اعمال خلاف قانون
*جنگ
*تشعشعات هسته‌ای
*الکل و مواد مخدر

نکته: بیمه عمر از قوانین ارث جاری کشور تبعیت نمی ¬کند و بیمه شده قادر به انتخاب ذی نفع (وارث) خود است.

مزایای اصلی بیمه عمر:
تامین هزینه‌های تحصیل (به خصوص در سطح عالی مانند دانشگاه).
تامین هزینه‌های فوت نظیر خاک‌سپاری و مراسم تدفین، هزینه‌های بیمارستان.
تامین مستمری بازنشستگی.
تامین آتیه فرزندان: برای مثال پوشش هزینه‌های شروع یک کسب و کار برای فرزند پسر، پوشش هزینه‌هایی، چون تحصیل و جهیزیه برای دختر.
سرمایه‌گذاری منظم با مبلغ کم.
انتخاب نحوه پرداخت بیمه به میل بیمه‌گذار. 

مدارک لازم جهت ثبت‌نام بیمه عمر:
تکمیل پرسشنامه.
کپی شناسنامه و کارت ملی بیمه‌گذار و اعضای خانواده.
پرداخت اولین فیش حق بیمه. 

در همین رابطه و با توجه به اهمیت بیمه عمر در کشور، شرکت بیمه پارسیان برای مخاطبان خود بهترین بیمه نامه‌ها را طراحی کرده است که در ادامه می‌خوانید.

بیمه عمر ساده: در ابتدا شما بر اساس نیاز‌ها و نحوه زندگی خود، تعیین می‌کنید که در صورت بروز اتفاقی ناگوار، خانواده‌تان به چه میزان تامین مالی نیازمندند. سپس تصمیم می‌گیرید که تا چه مدت می‌خواهید از این پوشش برخوردار باشید. با خرید یک بیمه‌نامه عمر ساده، سرمایه‌ای را برای تامین مالی خانواده برای مدت معینی بین ۵ تا ۱۵ سال تعیین می‌کنید. در صورت وقوع فوت در خلال مدت تعیین شده، بلافاصله سرمایه بیمه به کسانی که از قبل تعیین کرده‌اید پرداخت خواهد شد. در واقع در این بیمه‌نامه، اطمینان خاطر مهمترین چیزی است که با پرداخت حق‌بیمه بدست می‌آورید. در مقایسه با تعهد شرکت بیمه، شما حق بیمه ناچیزی می‌پردازید. این بیمه‌نامه، کمترین حق بیمه را در مقابل ارائه پوشش خطر فوت دارد. ضمنا نحوه پرداخت این حق بیمه به انتخاب شما می‌تواند به دو صورت سالانه و یکجا باشد.

بیمه عمر ساده زمانی برای شما بهترین گزینه است اگر:
• نان‌آور خانواده‌تان هستید.
• بدون شما، خانواده‌تان زندگی سختی خواهند داشت.
• صاحب مشاغل پر مخاطره هستید.
• بیمه‌ای با حداقل پوشش‌ها و کمترین هزینه را جستجو می‌کنید.

ویژگی‌های بیمه نامه عمر ساده زمانی:
• تعیین سرمایه فوت از ۵۰ میلیون ریال تا ۶۰۰ میلیون ریال
• استفاده از مزایای این پوشش از سن ۱۵ تا ۶۵ سالگی
• بهره‌مندی از پوشش بیمه‌ای از ۵ تا ۱۵ سال. البته مجموع سن بیمه شده و مدت بیمه نامه نباید از ۷۰ سال بیشتر باشد.
• تعیین سرمایه بیمه نامه و حق بیمه به صورت ثابت یا افزایشی (۱۰% افزایش سالانه)

مزایای بیمه عمر ساده:
• پرداخت سرمایه در صورت فوت بیمه‌شده به هر علت
• امکان افزایش سرمایه به میزان ۱۰% در سال
• پرداخت سرمایه به صورت مستمری
• معافیت مالیاتی و معافیت از قوانین انحصار وراثت
• این بیمه نامه هیچ گونه پوشش اضافه‌ای ندارد.
به عنوان مثال میزان حق‌بیمه این نوع بیمه‌نامه عبارتند از:

بیمه عمر ساده زمانی با سرمایه ثابت:
برای افرادی با سنین ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سال و قرارداد‌هایی با طول مدت ۵، ۱۰ و ۱۵ سال با سرمایه ۱۰ میلیون ریال جدول زیر حق بیمه‌های یکجا و سالانه را برای بیمه عمر ساده با سرمایه ثابت نشان می‌دهد.

بیمه زندگی بیمه پارسیان، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
مثلا، شخص ۳۰ ساله‌ای که برای مدت ۱۵ سال خود را در قبال سرمایه ۲۰ میـلیون ریال بیمه عمـر با سرمایه ثابت میکـند، باید حق بیمـه سالانه‌ای معادل ۹۶.۵۸۲ ریال در ابتدای هر سال به بیمه‌گر بپردازد. پس از پرداخت اولین قسط حق بیمه توسط بیمه‌گذار، تعهدات بیمه‌گر جاری می‌شود.

بیمه عمر ساده با سرمایه افزایشی:
برای افرادی با سنین ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سال و قرارداد‌هایی با طول مدت ۵، ۱۰ و ۱۵ سال با سرمایه ۱۰ میلیون ریال جدول زیر حق بیمه‌های یکجا و سال اول را نشان می‌دهد.

بیمه زندگی بیمه پارسیان، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
مثلا، حق بیمه یکجای شخص ۳۰ ساله‌ای که برای مدت ۱۰ سال خود را در قبال سرمایه ۲۰ میـلیون ریال بیمه عمـر ساده زمانـی با سرمایه افزایشی ۱۰% می‌کـند، ۳۷۴.۴۳۸ ریال و حق بیمـه سال اول وی ۹۲.۲۲۸ ریال است.


بیمه عمر مانده بدهکار: این بیمه نامه در راستای جبران تعهد بازپرداخت وام در بانک‌ها و موسسات مالی تهیه و ارائه شده است. در وام‌هایی که به اقساط مستهلک می‌شوند، اگر بیمه‌شده قبل از پایان مدت وام فوت شود، بدیهی است که پرداخت بقیه اقساط به عهده بازماندگان قرار می‌گیرد. در بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت فوت وام گیرنده در هر زمان از دوره بازپرداخت وام، مابقی تعهدات وام وی را به بانک یا موسسه مالی مورد نظر بپردازد.

مزایای بیمه نامه:
•تعهد شرکت بیمه برای پرداخت بدهی (وام های) باقیمانده بیمه شده در صورت فوت
•ایجاد احساس آرامش خاطر در خصوص عدم انتقال بدهی‌های فرد وام گیرنده به خانواده وی پس از فوت فرد
•اطمینان موسسات وام دهنده از دریافت کامل وام‌های پرداختی به افراد، در صورت فوت آنان.

به عنوان مثال برای بیمه‌گذاری با سنین ۳۰، ۴۰ و ۵۰ سال در صورت خرید بیمه‌نامه‌ای به مدت ۵، ۱۰ و ۱۵ ساله برای وامی با مبلغ ۱۰ میلیون ریال جدول زیر نشان‌دهنده میزان حق‌بیمه قابل پرداخت قرارداد خواهد بود:

بیمه زندگی بیمه پارسیان، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
بیمه عمر و سرمایه‌گذاری: شما بر پایه نیاز‌های خود و خانواده، در ابتدا، میزان سرمایه لازم برای پوشش خطر فوت را انتخاب می‌کنید و با توجه به توان مالی خود، مبالغ حق بیمه و نحوه پرداخت آن را برمی‌گزینید. حق بیمه‌های پرداختی شما پس از کسر حق بیمه لازم برای پوشش فوت و پوشش‌های اضافی، به اندوخته سرمایه‌گذاری شما افزوده می‌شود.

اندوخته سرمایه‌گذاری شما با اختصاص نرخ سود تضمینی انباشته شده و طی سال‌های بعد با افزوده شدن حق‌بیمه‌ها و سود آن‌ها افزایش یافته و سرمایه‌ای مناسب و مطمئن برای رفع نیاز‌های احتمالی و برنامه‌های آینده شما خواهد بود.

در پایان مدت بیمه، موجودی اندوخته سرمایه‌گذاری و سود آن به اضافه مبالغ اضافی ناشی از تخصیص سود مشارکت در منافع به شما پرداخت می‌شود. در صورت فوت بیمه‌شده در خلال مدت بیمه نیز، سرمایه بیمه‌ای به علاوه موجودی اندوخته سرمایه‌گذاری در هر زمان به بازماندگان یا افراد تعیین شده، پرداخت خواهد شد.
 
مزایای متعدد این بیمه‌نامه برای شما:
• بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای از بدو تولد تا ۷۰ سالگی
• تعیین سرمایه فوت از حداقل ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا سقف ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
• تعیین حق‌بیمه و نحوه پرداخت آن به انتخاب شما:

بیمه زندگی بیمه پارسیان، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
همچنین می‌توانید به منظور سرمایه‌گذاری بیشتر، مبلغی را تحت عنوان حق بیمه اولیه در ابتدای هر سال بیمه‌ای علاوه بر حق بیمه منظم بیمه‌نامه، پرداخت نمایید.

•سود فنی علی الحساب تخصیص یافته به مبالغ اندوخته بیمه نامه‌های عمروسرمایه گذاری معادل ۱۶% برای دو سال اول بیمه نامه، ۱۳% برای دو سال دوم، و برای مدت مازاد بر چهار سال ۱۰% خواهد بود.

•بهره‌مندی از سود مشارکت در منافع: علاوه بر اعطای سود تضمینی به حق‌بیمه‌های شما، ما در شرکت بیمه پارسیان با توان سرمایه‌گذاری بالا و به کارگیری کارشناسان مجرب در این امر شما را در حداقل ۸۵% منافع مازاد بر سود تضمینی حاصل از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده سهیم می‌کنیم. لازم به ذکر است، میزان سود قطعی تخصیص یافته به اندوخته بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان (با احتساب مشارکت در منافع) در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ به ترتیب برابر با ۲۴%، ۲۶% و ۲۶.۵% بوده است.

• امکان دریافت اندوخته بیمه‌نامه بصورت یکجا و یا در قالب مستمری در پایان قرارداد
• میزان حق بیمه و سرمایه بیمه‌ای به انتخاب شما می‌تواند:
- ثابت باقی بماند.
- برای کاهش اثرات تورمی، سالانه با نرخ منظمی افزایش یابد.
- در طول قرارداد منطبق با شرایط اقتصادی و مالی شما افزایش یا کاهش یابد.» استفاده از موجودی اندوخته بیمه‌نامه از انتهای سال دوم:

• امکان برداشت از اندوخته بیمه‌نامه برای رفع بخشی از نیاز‌های مالی

بیمه زندگی بیمه پارسیان، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری
• دریافت وام، بدون ضامن و وثیقه از بیمه پارسیان تا سقف ۹۰% ارزش بازخریدی بیمه‌نامه


دیگر پوشش‌های این بیمه‌نامه عبارتند از:
•کمک هزینه درمانی برای بیماری‌های پرهزینه شامل انواع سرطانها، سکته قلبی و مغزی، عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال
•دریافت سرمایه تا ۴ برابر سرمایه اصلی قرارداد درصورت فوت براثرحادثه
•دریافت غرامت نقض عضو یا ازکارافتادگی دائم ناشی از وقوع حادثه مطابق با شرایط اختصاصی پوشش
•ادامه پوشش بیمه‌ای و معافیت از پرداخت حق بیمه‌ها در صورت از کارافتادگی دائم و کامل

مزایای منحصربفرد بیمه عمروسرمایه‌گذاری پارسیان عبارتند از:
•محاسبه سود به صورت روزشمار
در این حالت در هر زمان از سال بیمه‌ای که بیمه‌گذار درخواست استفاده از صندوق اندوخته را داشته باشد از قبیل دریافت وام یا برداشت، سود اندوخته سرمایه‌گذاری و پرداخت‌های در خلال آن سال به صورت روز شمار محاسبه شده و قابل استفاده می‌باشد. لازم به ذکر است که عدم پرداخت سود روز شمار به موجودی اندوخته باعث می‌شود که استفاده‌کنندگان به طور متوسط از ۱۰%-۵% منافع اندوخته محروم گردند که این امر در بیمه‌نامه عمروسرمایه‌گذاری پارسیان پوشش داده شده است.

•دریافت سود تشویقی در صورت پرداخت حق‌بیمه زودتر از تاریخ سررسید
مبنای تخصیص سود در این بیمه نامه براساس تاریخ پرداخت حق بیمه بوده نه تاریخ سررسید، بنابراین درصورت پرداخت حق بیمه زودتر از تاریخ سررسید، مبلغ پرداختی به اندوخته اضافه شده و از همان تاریخ مشمول محاسبه سود می¬گردد. این ویژگی باعث افزایش مبلغ اندوخته و افزایش نفع سرمایه¬گذاری برای بیمه گزار خواهد شد.

•عدم وجود جریمه دیرکرد در پرداخت حق‌بیمه
در صورتی که حق‌بیمه‌ها دیرتر از سررسید پرداخت گردد، از همان روزی که پرداخت صورت گرفته به حق بیمه سود تعلق خواهد گرفت و جریمه‌ای بابت دیرکرد تعلق نخواهد گرفت. به علاوه تا زمانی که بیمه‌نامه دارای اندوخته است پوشش‌های فوت و اضافی به قوت خود باقی خواهند بود و بیمه‌گذار می‌تواند اقساط خود را ادامه دهد.

• امکان تغییر تمام شرایط بیمه‌نامه از جمله میزان و نحوه پرداخت، پوشش‌های بیمه‌ای، ... در حین قرارداد
• عدم تعلیق بیمه‌نامه در صورت تاخیر در پرداخت حق بیمه بشرط داشتن اندوخته

بیمه جامع خانواده: بیمه جامع خانواده پارسیان با هدف ارائه پوشش‌های بیمه‌ای به اعضای خانواده در قالب یک بیمه‌نامه جامع، و فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری مدون مبالغ خرد پرداختی شما ایجاد شده است. در این طرح شما می‌توانید با پرداخت یک حق‌بیمه برای حداکثر ۴ نفر از اعضای خانواده‌تان، علاوه بر اینکه سرمایه مطمئن و مناسبی را برای خود و خانواده‌تان تامین می‌نمایید، به صورت مجزا از پوشش‌های بیمه‌ای برخوردار شوید. ضمن آنکه در این بیمه‌نامه درصورت فوت سرپرست (بیمه‌شده اول) زودتر از بیمه‌شده دوم، بیمه‌نامه همانند قبل و بدون پرداخت حق‌بیمه تداوم یافته و اندوخته سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه به همان ترتیب انباشته می‌شود.

چه مزایایی برای شما و خانواده‌تان ایجاد می‌نماید؟
• ارائه پوشش‌های بیمه‌ای برای حداکثر ۴ نفر از افراد خانواده
• امکان استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای از بدو تولد تا ۷۰ سالگی
• انتخاب سرمایه فوت و پوشش‌های بیمه‌ای به صورت مجزا برای هر یک از افراد خانواده
• انعطاف در تعیین مبالغ حق بیمه پرداختی و نحوه پرداخت آن بصورت (ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه، سالانه و یکجا)
• امکان تغییر شرایط بیمه نامه در طول مدت قرارداد
• امکان افزایش حق‌بیمه پرداختی در ابتدای هر سال بیمه‌ای
• سود فنی علی الحساب تخصیص یافته به مبالغ اندوخته بیمه نامه‌های عمروسرمایه گذاری معادل ۱۶% برای دو سال اول بیمه نامه، ۱۳% برای دو سال دوم، و برای مدت مازاد بر چهار سال ۱۰% خواهد بود
• دریافت سود مشارکت در منافع معادل ۸۵% سود مازاد تحقق یافته علاوه بر سود تضمینی (سود قطعی تخصیص یافته بر روی مبالغ اندوخته بیمه‌نامه‌ها در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ به ترتیب ۲۴%، ۲۶%، ۲۶.۵%، ۲۶.۷%، ۲۴%، ۲۳%، ۲۰.۱%، ۱۸% و ۱۷%، ۱۹% بوده است)
• میانگین سود قطعی تخصیص یافته به اندوخته بیمه نامه‌های عمر و سرمایه گذاری پارسیان طی ۱۰ سال اخیر,,۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ معادل ۲۲%بوده است.
• امکان دریافت اندوخته بیمه‌نامه بصورت یکجا و یا در قالب مستمری در پایان قرارداد

امکان استفاده از صندوق اندوخته بیمه نامه از انتهای سال دوم قرارداد

*دریافت وام بدون ضامن و وثیقه تا سقف ۹۰% ارزش بازخریدی بیمه‌نامه
* امکان برداشت از صندوق اندوخته بیمه‌نامه برای رفع بخشی از نیاز‌های مالی خانواده

تعهدات پوشش‌های بیمه‌ای در این بیمه‌نامه
ارائه پوشش فوت به هرعلت برای هریک از اعضای خانواده بصورت مجزا

ارائه پوشش ویژه معافیت در صورت فوت مقدم بیمه شده اول
در این بیمه‌نامه، در صورتی که بیمه‌شده اول زودتر از بیمه‌شده دوم فوت نماید، علاوه بر اینکه اعضای خانواده از پرداخت کل حق‌بیمه تا پایان قرارداد معاف خواهند شد، پوشش‌های بیمه‌ای نیز برای سایر افراد خانواده ادامه داشته و ارزش بازخریدی بیمه‌نامه همانند قبل رشد خواهد یافت.

امکان بهره‌مندی از سایر پوشش‌های اضافه بیمه‌ای:
*دریافت سرمایه فوت بر اثر حادثه تا چهار برابر سرمایه فوت اصلی قرارداد در صورت فوت هر یک از اعضای خانواده بر اثر حادثه
*کمک هزینه درمانی برای بیماری‌های پرهزینه شامل انواع سرطانها، سکته قلبی و مغزی، عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال
*پوشش دریافت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم ناشی از حادثه برای هر یک از اعضای خانواده.

مزایای ویژه طرح بیمه جامع خانواده پارسیان
• محاسبه سود به صورت روزشمار
در این حالت در هر زمان از سال بیمه‌ای که بیمه‌گذار درخواست استفاده از صندوق اندوخته را داشته باشد از قبیل دریافت وام یا برداشت، سود اندوخته سرمایه‌گذاری و پرداخت‌های در خلال آن سال به صورت روز شمار محاسبه شده و قابل استفاده می‌باشد. لازم به ذکر است که عدم پرداخت سود روز شمار به موجودی اندوخته باعث می‌شود که استفاده‌کنندگان به طور متوسط از ۱۰%-۵% منافع اندوخته محروم گردند که این امر در بیمه‌نامه عمروسرمایه‌گذاری پارسیان پوشش داده شده است.

• دریافت سود تشویقی در صورت پرداخت حق‌بیمه زودتر از تاریخ سررسید
مبنای تخصیص سود در این بیمه‌نامه براساس تاریخ پرداخت حق‌بیمه بوده نه تاریخ سررسید، بنابراین درصورت پرداخت حق¬بیمه زودتر از تاریخ سررسید، مبلغ پرداختی به اندوخته اضافه شده و از همان تاریخ مشمول محاسبه سود می‌گردد. این ویژگی باعث افزایش مبلغ اندوخته و افزایش نفع سرمایه‌گذاری برای بیمه‌گذار خواهد شد.

• عدم وجود جریمه دیرکرد در پرداخت حق‌بیمه
در صورتی که حق‌بیمه‌ها دیرتر از سررسید پرداخت گردد، از همان روزی که پرداخت صورت گرفته به حق بیمه سود تعلق خواهد گرفت و جریمه‌ای بابت دیرکرد تعلق نخواهد گرفت. به علاوه تا زمانی که بیمه‌نامه دارای ذخیره است پوشش‌های فوت و اضافی به قوت خود باقی خواهند بود و بیمه‌گذار می‌تواند اقساط خود را ادامه دهد.

• امکان تغییر تمام شرایط بیمه‌نامه از جمله میزان و نحوه پرداخت، پوشش‌های بیمه‌ای، ... در حین قرارداد
• عدم تعلیق بیمه‌نامه در صورت تاخیر در پرداخت حق بیمه و داشتن ارزش بازخریدی

بیمه سنوات کارکنان: بیمه سنوات کارکنان با هدف ایجاد پشتوانه مالی برای ایام بازنشستگی کارکنان و نیز کاهش تعهدات مالی کارفرما طراحی گردیده است. در این طرح کارفرما با پرداخت مبلغی معادل پایه حقوق کارکنان بصورت سالانه و فراهم آوردن پوشش‌های بیمه‌ای برای آنان، سرمایه مناسب و مطمئنی را در زمان بازنشستگی یا قطع همکاری برای کارکنان تامین می‌نماید.

مزایای متعدد این بیمه نامه برای کارفرمایان:
-پرداخت سنوات کارکنان به شرکت بیمه براساس حقوق پایه هر سال
-سرمایه گذاری سنوات پرداختی و تشکیل اندوخته سرمایه گذاری
-امکان پرداخت حق سنوات واقعی کارکنان بر اساس آخرین حق بیمه پرداختی و مدت زمان سابقه نزد شرکت بیمه
-امکان پرداخت مبلغی بیش از سنوات واقعی کارکنان در زمان بازنشستگی
-تخصیص سود تضمینی سالانه بصورت روزشمار به اندوخته سرمایه گذاری
-بهره مندی از سود مشارکت معادل ۸۵ % سود تحقق یافته مازاد بر سود تضمینی در صورت از محل اندوخته بیمه نامه‌های سنوات

مزایای متعدد این بیمه نامه برای کارکنان:
-تجمیع مبالغ سنوات بر اساس آخرین حق بیمه پرداختی کارفرما و دریافت آن در پایان زمان همکاری
-امکان دریافت مبلغی مازاد بر مبلغ سنوات واقعی در زمان بازنشستگی
-امکان دریافت سرمایه بیمه نامه بصورت یکجا یا مستمری
-استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای به مدت ۳۰ سال
-امکان استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای در حین قرارداد
-تامین سرمایه بیمه‌ای متناسب با حق بیمه پرداختی برای اعضای خانواده در صورت فوت هر یک از کارکنان در طول قرارداد
- معافیت سرمایه دریافتی از مالیات بر ارث و درآمد

امکان دریافت وام تا ۹۰ % ارزش بازخریدی بیمه نامه با شرایط استثنایی:
-بدون ضامن و سپردن وثیقه
-بازپرداخت در دوره زمانی حداکثر ۴ ساله و با مناسب‌ترین نرخ بهره
-کاهش نیافتن اندوخته بیمه نامه و تخصیص سود به کل اندوخته بیمه نامه درصورت دریافت وام

پوشش‌های بیمه‌ای این بیمه نامه عبارتند از:
-امکان تعیین سرمایه فوت تا ۱۸ برابر حق بیمه پرداختی سالانه
-کمک هزینه درمانی بیماری‌های صعب العلاج معادل ۳۰ درصد سرمایه بیمه‌ای تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال برای هر یک از کارکنان
-دریافت سرمایه تا ۴ برابر سرمایه بیمه‌ای درصورت فوت براثرحادثه
-دریافت سرمایه نقص عضو یا از کارافتادگی دائم ناشی از وقوع حادثه

ویژگی‌های طرح سنوات پارسیان عبارتند از:
-امکان انتقال تعهدات سنوات تجمیع شده سال‌های گذشته به شرکت بیمه
-ارائه تخفیف جمعی و افزایش ارزش بازخریدی بیمه نامه- ارائه تخفیف از دیگر رشته‌های بیمه‌ای (بدنه، حوادث، آتش سوزی و...)
-دریافت سود تشویقی در صورت پرداخت حق بیمه زودتر از تاریخ سررسید
-امکان افزایش حق بیمه پرداختی متناسب با حقوق پایه هر سال
-افزایش پوشش‌های بیمه‌ای در هر سال متناسب با افزایش حق بیمه پرداختی

بیمه عمرو سرمایه گذاری طرح ویژه کودکان: شرکت بیمه پارسیان برای تامین هزینه تحصیلات، مسکن و ازدواج فرزندان شما و رفع سایر نگرانی‌های شما در مورد آینده آنان، طرح ویژه کودکان را با پرداخت حق‌بیمه یکجا ارائه کرده است. این طرح با هدف آرامش خاطر والدین و فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری مطلوب برای تامین آینده مالی فرزندان و رفاه کامل آنان در دوران جوانی، طراحی گردیده است.

در این بیمه‌نامه والدین با پرداخت حق‌بیمه یکجا در ابتدای قرارداد، ضمن ایجاد امنیت خاطر برای فرزندان، اندوخته مطمئن و مناسبی را نیز در پایان مدت قرارداد برای آنان ایجاد خواهند کرد. همچنین امکان بهره‌مندی از پوشش بیمه‌ای برای فرزندان در طول مدت بیمه‌نامه وجود دارد.

ویژگی‌های طرح ویژه کودکان
• امکان ارائه بیمه‌نامه از بدو تولد تا ۱۵ سالگی
• امکان بهره‌مندی از بیمه‌نامه برای مدت ۵ تا ۷۰ سال
• پرداخت حداقل حق‌بیمه ۳۰ میلیون ریال بصورت یکجا
• تخصیص سود تضمینی سالانه بصورت روزشمار به حساب اندوخته بیمه‌نامه
• امکان استفاده از اندوخته بیمه‌نامه بصورت یکجا و یا در قالب یکی از انواع مستمری در پایان مدت قرارداد

مزایای این طرح برای کودکان
حق‌بیمه پرداختی شما پس از تخصیص سود تضمینی روزشمار و نیز سود مشارکت در منافع، در اندوخته بیمه‌نامه انباشته می‌شود. این اندوخته طی سال‌های بعد و با تخصیص سود افزایش یافته و سرمایه مطمئن و قابل توجهی را برای آینده فرزندان ایجاد می‌نماید. فرزندان شما می‌توانند این اندوخته را بصورت یکجا یا در قالب یکی از انواع مستمری در پایان بیمه‌نامه دریافت نموده و آن را برای رفع نیاز‌های مالی خود از قبیل تامین هزینه تحصیل، ازدواج، اشتغال و ... اختصاص دهند.

امکان استفاده از اندوخته بیمه‌نامه از انتهای سال دوم قرارداد:
• دریافت وام بدون ضامن و وثیقه تا سقف ۹۰% ارزش بازخریدی بیمه‌نامه
• امکان برداشت از اندوخته بیمه‌نامه برای رفع بخشی از نیاز‌های مالی فرزندان

مزایای سرمایه‌گذاری در این طرح
• محاسبه سود به صورت روزشمار
در این حالت در هر زمان از سال بیمه‌ای که بیمه‌گذار درخواست استفاده از اندوخته را داشته باشد از قبیل دریافت وام یا برداشت، سود اندوخته سرمایه‌گذاری به صورت روز شمار محاسبه شده و قابل استفاده می‌باشد. لازم به ذکر است که عدم پرداخت سود روز شمار به موجودی اندوخته باعث می‌شود که استفاده‌کنندگان به طور متوسط از ۵%-۱۰% منافع اندوخته محروم گردندکه این امر در بیمه‌نامه عمروسرمایه‌گذاری پارسیان پوشش داده شده است. ضمن آنکه نرخ سود فنی علی الحساب تخصیص یافته به مبالغ اندوخته بیمه نامه‌های عمروسرمایه گذاری معادل ۱۶% برای دو سال اول بیمه نامه، ۱۳% برای دو سال دوم، و برای مدت مازاد بر چهار سال ۱۰% خواهد بود؛ همچنین در صورت کسب سود مازاد، ۸۵ درصد آن به عنوان سود مشارکت در منافع به اندوخته بیمه‌نامه‌ها تخصیص خواهد یافت. لازم به ذکر است، میزان سود قطعی تخصیص یافته به اندوخته بیمه‌نامه‌های عمروسرمایه‌گذاری پارسیان طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ به ترتیب ۲۴%، ۲۶%، ۲۶.۵% و ۲۶.۷% بوده است، که از این لحاظ بیشترین میزان سود قطعی تخصیص یافته می‌باشد.

• معافیت‌های ناشی از خرید این بیمه‌نامه
- معافیت سرمایه دریافتی از پرداخت مالیات بر درآمد
- معافیت سرمایه دریافتی از مالیات بر ارث.

چه تضمینی برای ایفای تعهدات وجود دارد؟

بیمه پارسیان با داشتن ۱۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه پرداخت شده، جزء شرکت‌های فعال در بازار بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. همچنین بیمه‌نامه‌های عمروسرمایه‌گذاری شرکت بیمه پارسیان تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده و بخشی از تعهدات آن، توسط بیمه مرکزی ایفا می‌گردد.

بر همین اساس شما می‌توانید برای خرید بیمه عمر به سایت بیمه پارسیان مراجعه و بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: