کد خبر: ۳۷۹۵۱۳
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
0
احتمال باز شدن قفل بن بست مذاکرات برجام موجب شد که دلار طی ۲ روز حدود ۲ هزار تومان افت قیمت را تجربه کند. اسکناس آمریکایی به مسیر نزولی پرتاب شده و به حمایت بزرگ ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.
پرتاب دلار به مسیر نزولی
تحلیل گران فنی باور دارند واکنش دلار به این حمایت، آینده بازار ارز در کوتاه مدت را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد. در صورتی که اسکناس آمریکایی به زیر محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان برود، در مرحله اول احتمال نزول تا محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان وجود خواهد داشت. با این حال، در صورت ماندن دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومانی، این ارز به سرعت با قدرت در مسیر افزایشی قرار نخواهد گرفت.

به نظر می‌رسد معامله گران منتظر انتشار اخبار جدید از مذاکرات هسته‌ای باقی بمانند. گفته می‌شود نماینده آمریکا به قطر رسیده است و به زودی، نماینده ایران نیز رهسپار این کشور عربی خواهد شد. در حال حاضر نفس شروع مذاکرات، سیگنال مثبتی به بازار داده است و به روشنی نشان می‌دهد که آینده دلار تا چه اندازه به تنش‌های بین المللی گره خورده است. صبر تاکتیکی معامله گران به این دلیل است که احساس می‌کنند مذاکرات جدید طولانی نخواهد بود و به زودی با انتشار نتایج مذاکرات، تکلیف شان مشخص خواهد شد. اخبار جدید از مذاکرات تعیین خواهد کرد که در موقعیت فروش باقی بمانند یا به صف خرید بازگردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: