کد خبر: ۳۷۹۵۳۱
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
عضو پژوهشگاه اندیشه اسلامی گفت: بستر تربیتی و رشد عالی انسان، عقلانیت، خرد ورزی و آزادی افراد در نگاه تربیتی شهید بهشتی بسیار برجسته بود.
سبک آموزشی شهید بهشتی تربیتی بود
حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: شهید بهشتی بستر تلاش‌های فردی و جمعی را تربیت تلقی می‌کرد، ایشان نگاه تربیت محور داشت و در تلاش سیاسی خود بستر تربیتی و رشد عالی انسان، تعمیق کنش گری، عقلانیت و خرد ورزی، آزادی افراد برایش بسیار برجسته بود. سبک آموزشی شهید بهشتی تربیتی بود، ایشان در دفتر شورای انقلاب با افرادی برخورد داشتند که اکثرا دانشجویان رشته‌های مختلف بودند، او کاملا تربیت محور مسائل را مطرح می‌کرد و در برخورد با افراد مختلف نگاه ایشان سازندگی، تکریم مخاطب، استقلال بخشی به رای او بوده است.

به گفته ذوعلم، شهید بهشتی یک انسان تربیت یافته در محضر ایمان و قرآن بود، به هیچ وجه برای اندیشه‌های بشری، اصالتی در جهت تاثیر گذاری برای مسیر انسان قائل نبود، همچنین ایشان با نویسندگان غربی آشنایی داشتند، اما همیشه بیان می‌کردند که انسان والاتر و بزرگ‌تر از این است که بخواهد چنین اندیشه‌هایی را بپذیرد.

او می‌گوید: «بخش اعظم اسلام بیشتر با عمل پیش رفته و خود را گسترش داده تا صرفا صحبت کردن»، به عنوان جمله‌ای طلایی از شهید بهشتی می‌تواند سرمشقی برای جوانان باشد، به این معنا که ایشان طرفدار پایبندی به عمل بوده اند تا فقط صحبت کردن.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: