کد خبر: ۳۷۹۵۵۱
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
اینتل که پنج ماه پیش، از جنگ حقوقی با کمسیون اروپا بر سر لغو جریمه‌ی ۱٫۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۹ سربلند بیرون آمد، اکنون به‌دنبال دریافت غرامت ۶۲۴ میلیون دلاری است.
اینتل به دنبال دریافت غرامت ۶۲۴ میلیون دلاری از اتحادیه اروپا است
در ژانویه‌ی سال جاری میلادی (دی و بهمن ۱۴۰۰) دادگاهی در اروپا در پرونده‌ی جدیدی که در رابطه با جریمه‌ی سنگین اینتل در سال ۲۰۰۹ باز شده بود، به نفع تیم آبی رأی داد. کمیسیون اروپا در سال ۲۰۰۹ اعلام کرده بود که اینتل باید ۱٫۲ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. پس از ثبت درخواست تجدیدنظر توسط اینتل، دادگاه اروپا حق را به این شرکت داد و جریمه‌ی ۱٫۲ میلیارد دلاری را لغو کرد.

کمیسیون اروپا در سال ۲۰۰۹ پس از انجام تحقیقات اعلام کرد اینتل در بازه‌ی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به شرکت‌هایی مثل دل، اچ‌پی و لنوو رشوه پرداخت کرده تا در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهایشان به‌جای پردازنده‌های AMD از پردازنده‌ی ساخت اینتل استفاده کنند. در واقع اینتل به این شرکت‌ها گفته در صورت عدم استفاده از پردازنده‌ی AMD تخفیف‌های مناسبی به آن‌ها ارائه می‌دهد.

تیم آبی در نهایت جریمه‌ی سنگین را پرداخت کرد، اما به دلیل موافقت دادگاه با درخواست تجدیدنظر، کمیسیون اروپا مجبور شد مبلغ جریمه را به اینتل برگرداند.

اکنون پنج ماه از حکم دادگاه تجدیدنظر می‌گذرد و اینتل با مراجعه به دادگاه عمومی اروپا خواستار «پرداخت غرامت و خسارت تبعی» شده، چون به ادعای این شرکت «اتحادیه‌ی اروپا به دلیل عدم بازپرداخت به‌موقع، باید بهره‌ی دیرکرد پرداخت کند.»

مبلغی که اینتل به‌عنوان غرامت در نظر گرفته بیش از نیمی از جریمه‌ی ۱٫۲ میلیارد دلاری اولیه است. اینتل می‌گوید این مبلغ ۶۲۴ میلیون دلاری را براساس نرخ بهره‌ی ۱٫۲۵ درصدی بانک مرکزی اروپا در زمان اعلام جریمه‌ی ۱٫۲ میلیارد دلاری این شرکت در می ۲۰۰۹ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۸۸) محاسبه کرده است. به گفته‌ی اینتل این نرخ بهره باید به ۳٫۵ درصد افزایش پیدا کند.

اینتل در پرونده‌ی جدید خود مشخصاً گفته هیچ تأخیری از سوی کمیسیون اروپا را نمی‌پذیرد. تیم آبی از دادگاه عمومی اروپا درخواست کرده در صورت تأخیر در پرداخت جریمه، مبلغ نهایی افزایش پیدا کند.

پرونده‌ی حقوقی بین اینتل و کمسیون اروپا بیش از یک دهه قدمت دارد، اما هنوز به پایان نرسیده است. کمیسیون اروپا اخیراً درخواست تجدیدنظر در لغو جریمه‌ی ۱٫۲ میلیارد دلاری اینتل را ثبت کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: