کد خبر: ۳۷۹۵۵۵
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
کروز کنترل در دهه ۱۹۴۰ توسط جیمز وات مخترع و مهندس مکانیک اختراع شد و کرایسلر ایمپریال اولین خودرویی بود که به کروز کنترل مجهز شد.
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
امروزه کروز کنترل تبدیل به آپشنی ضروری در خودرو‌ها شده، زیرا راننده با استفاده از این سیستم خستگی کمتری را در رانندگی‌های طولانی تجربه می‌کند.

کروز کنترل اجازه حرکت در یک سرعت ثابت را به دلخواه راننده می‌دهد و شما با فشار دادن چند کلید می‌توانید آن را فعال و پدال گاز را فراموش کنید.

کروز کنترل سرعت حرکت خودروی شمارا با تنظیم وضعیت دریچه گاز کنترل می‌کند یعنی کروز کنترل دریچهٔ گاز را به‌جای فشار دادن یک پدال با یک کابل متصل به یک محرک کنترل می‌کند و سوپاپ، دریچه کنترل قدرت و سرعت موتور را با محدود کردن میزان هوا کنترل می‌کند یعنی با کنترل میزان هوای ورودی به محفظه احتراق به وظیفه‌اش عمل می‌کند.

اما در دهه ۱۹۹۰ به دلیل افزایش میزان خودرو‌ها کروز کنترل به دست خودروسازان ژاپنی تغییر کرد و تبدیل به کروز کنترل هوشمند یا تطبیق‌پذیر شد که اولین بار بر روی مرسدس بنز کلاس اس نصب شد.

کروز کنترل هوشمند مشابه به کروز کنترل‌های معمولی سرعت خودرو را بر اساس سرعت موردنظر راننده تنظیم می‌کند، اما با تفاوت اینکه این سیستم با سنسور‌هایی که در جلوی خودرو نصب شده سرعت خودروی شما را با خودروی جلویی تنظیم می‌کند. ازاین‌رو اگر فاصله خودروی شما با خودروی روبرو کم شود به راننده هشدار می‌دهد و اگر راننده نسبت به هشدار عکس‌العملی نشان ندهد از ترمز‌های اضطراری استفاده می‌کند و سرعت خودرو را کم می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: